We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 7972
    • 2 Posts
    Quote from: Lammikko at Sep 18, 2007, 06:43 AM

    Tervetuloa joukkoon Nitrok smiley

    Ja menestystä yrityksesi kanssa. Jos olet kiinnostunut yritystoimintaan liittyvästä yhteistyöstä, niin ota ihmeessä yhteyttä. Etsin kaiken aikaa yhteistyökumppaneita, joilla on osaamista MODx:stä: http://www.maagit.fi/



    Hei

    Olen myös aloittanut MODx:n käytön asiakasprojekteissamme, ja nyt myös aion suunnitella yrityksemme sivustot käyttämään MODx sisällönhallintaa. Valmis suomennos oli kyllä hyvä lisäpiste muutenkin laadullaan erottuvalle MODx:lle. Kiitoksia myöskin täältä suunnalta suomentajille!

    Ja Lammikko, täällä olisi yksi ehdokas yhteistyökumppaniksi wink

    http://www.mediapearl.net
      • 32507
      • 142 Posts
      Heips ja terve!

      Olen web-suunnittelija ja tällä hetkellä työskentelen freelancerina. Tuo web-suunnittelija tarkoittaa siis sitä, että enimmäkseen teen siis ulkoasusuunnittelua, perus html-koostoa (+css). Flashin kanssa tulee myös taisteltua aika-ajoin. Aikamoinen sekaduunari siis. Oikeastaan koko urakehitykseni on valunut tuolta ’taiteelliselta’ puolelta kokoajan tänne teknisempään maailmaan.

      En siis ole ohjelmoija, eikä suuremmin kokemusta PHP.stä, mitä nyt joskus joutunut muokkaamaan muiden tekeleitä. Actionscript taipuu jonkin verran ja ohjelmoinnin perusjutut tuttuja. MODx on ensimmäinen CMS mihin olen koskenut ja olen kyllä tykästynyt vaikkei vertailukohteita olekaan. Vähän niinkuin ’yleisön painostuksesta’ tarvitsee tutustua cms-juttuihin.

      Kuitenkin...paljon tyhmiä kysymyksiä luvassa. Ainakin näin alkuvaiheessa. Toivottavasti saan täältä niihin vastauksia.

        • 16610
        • 634 Posts
        Tervetuloa wintertribe! Mukavaa, että MODx:n suomenkielinen käyttäjäkuntakin pikku hiljaa kasvaa.

        En tiedä millä perusteella onnistuit valitsemaan MODx:n ensimmäiseksi sisällönhallintajärjestelmäksi, mutta parempaa valintaa et kyllä olisi voinut tehdä - varsinkin kun olet painottunut ulkoasujen toteuttamiseen. MODx tarjoaa kerrassaan loistavat mahdollisuudet ulkoasun, sisällön ja teknisen toteuttamisen eriyttämiseen tarvittaessa kokonaan eri toimijoiden kesken. Lisäksi MODx toimii mahtavana motivaattorina oppia PHP:n alkeita ja vähän enemmänkin kuin alkeita...
          Mikko Lammi, Owner at Maagit
          • 32507
          • 142 Posts
          Miksi MODx? Hyvä kysymys. Olen "joutunut" tekemisiin cms-juttujen kanssa vasta viimeaikoina uuden työpaikan siivellä. Olen päässyt päivittämään Drupal-pohjaisia sivustoja ja kokemus kyykytti totaalisesti. Töihin tulo tuntui painajaiselta kun Brutal...eikun Drupal odotteli.

          Aloin etsimään parempaa systeemiä ja pikku googlettamisen jälkeen valitsin modx:n josta aloittelin. Tuntuu olevan oikea valinta nyt kun on foorumeita lueskellut. Oikea siinä mielessä, että olen ulkoasusuunnittelija ja taulukkovapaa xhtml/css -mies. Taipuu jotenkin vaikkei PHP olekaan (vielä) tuttu. Joomlaakin yrittävät tyrkyttää...
            • 14854
            • 4 Posts
            Nonii... Esittely. Asensin MODx:n eilen joten olen newbie talla saralla samoin PHP on vieras minulle. Viimeiset vuodet olen istunut Microsoftin .NET maailmassa. Tosin olen ollut fulltime CMS Consultant (Lahinna Sitecore) vuodesta 2003 Tanskassa sita ennen rakensin Intranet -softaa pari vuotta Kopiksessa. Olin puolitoista vuotta Barcelonassa koodaamassa Vignetella (Enterprise CMS) vuodesta 2000. Suomessa 1997-2000 rakensin interwebbia parissa eri lafkassa web developer nimikkeella.
            Olen AJAX (vanha dHTML) geek ja XSLT on mun toinen kieli. smiley

            Paatin kokeilla MODx:aa koska olen rakentamassa saitti joka tuntuisi sopivan talle alustalle. Olen pari vuotta sitten katsellut hieman Joomla ja Mamboa, myos Druplia tsekkasin mutta en oikeen lammennyt. MODx tuntuu mielenkiintoiselta sen API:n vuoksi. Myoskin yhteiso taalla tuntuu olevan tiivimpi mika tekee aloittamisesta lampimamman.

              • 7923
              • 4,213 Posts
              Tervetuloa MODx:än pariin! Hyvin näyttää olevan sinulla kokemusta ko. alasta.. Jos PHP:n opiskelu kiinnostaa ja haluat vaikuttaa MODx:än kehitykseen, niin suosittelen tulemaan irciin #xpdo kanavalle freenode verkossa, jossa keskustellaan 0.9.7 / xpdo kehityksestä. Siellä on yleensä paikalla OpenGeek (Jason Coward nykyisin MODx pääkehittäjä), Shaun (Shaun McCormick, auttanut 0.9.7 kehityksessä viimeaikoina huimasti, tuntee hyvin javascript / ajax teknologiat, sekä myös PHP:n), garryn (Garry Nutting auttaa kehityksessä, muokkaa nykyistä järjestelmän toiminnallisuutta 0.9.7 maailmaan) sekä bS (Armand Pondman, joka tekee Jot kommentointi järjestelmästä uutta versiota 0.9.7 apeja hyödyntäen). Sitten lisäksi on satunnaisia muita kävijöitä. Jos vaan kiinnostusta riittää, niin varmasti hommia löytyy.. wink Tämä tuleva versio on kokonaan uudelleen kirjoitettu ja valovuosia paremman APIn tarjoava sekä tukee mm. kaikkia tietokantoja, jota PDO tukee. Se on erittäin tarkkaan suunniteltu ja myös AJAX teknologiaa käytetään suhteellisen kattavasti. Nykyisessä MODx versiossahan AJAXia ei juurikaan ole käytössä.. Mutta joo, tervetuloa porukkaan mukaan..!

              Lisää tietoa tulevaisuuden suunnitelmista voit lukea mm. täältä:

              http://www.modxcms.com/transforming-modx-oo-mvc-orm.html
              http://modxcms.com/roadmap.html


                "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."
                • 11846
                • 1 Posts
                Terve!

                Olen juuri alkanut tutustua tähän MODx:n. Olen aiemmin vähän kokeillut Joomlaa!
                Jotenkin on perus jutut html ja css halussa, mutta kaiken aikaa oppii lisää. Muutakin koodailua on tullut joskus tehtyä. Jotain englannista käätämistäkin ja ohjeiden tekoa on tullut tehtyä. Niitä hommia täällä varmaan ainakin riittää smiley
                Katsotaan kuinka tämä nyt lähtee pelittämään. Perusasennus sujui ongelmitta. Seuraavaksi pitäisi saada jotain näkyvääkin aikaan.
                Asensin juuri uuden alustan Ubuntu Gutsy Gibbon 7.10 ja sekin on ihan uusi tuttavuus. Pientä taistelua senkin kanssa, mutta vaikuttaa varsin hyvälle.
                Tulen varmaan kyselemään aika paljon tässä alussa,
                Minulla on myös oma sivutoiminen yritys, jota erittäin laiskasti olen vetänyt. Tarkoitus on tarjota websivu palvelua.
                  • 16610
                  • 634 Posts
                  Quote from: harzu at Jan 01, 2008, 01:23 PM

                  Olen juuri alkanut tutustua tähän MODx:n...

                  Tervetuloa mukaan! On aina mukava kuulla vähän uusien käyttäjien taustoista, miten ovat sattuneet MODx:n löytämään.
                    Mikko Lammi, Owner at Maagit
                    • 7923
                    • 4,213 Posts
                    Juh, tere tulemast!


                      "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."
                      • 13172
                      • 1 Posts
                      Hei,

                      Ilmoittaudutaan mukaan MODx-sivustojen tuottajana. Vaikuttaa varsin lupaavalta CMS-järjestelmältä. Frontend-päivitys ominaisuus, mikä on myös Joomla!:ssa, herätti suurta mielenkiintoa.

                        www.it-systems.fi