We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 7923
    • 4,213 Posts
    Hei!

    Noniin, ensimmäinen esittely. Aloitin käyttämään MODx:ää n. viikko sitten, sitä ennen olen käyttänyt Etomiteä, mutta nyt vihdoin tutustuttuani MODx:ään huomasin, että se on erittäin paljon monipuolisempi ja sopivampi minulle. Ennen etomiteä, käytin omatekemääni CMS järjestelmää. Minulla on ollut oma www-alan yritys, mutta tällä hetkellä työskentelen muualla java-ohjelmoinnin parissa. Kokemusta minulla on eri ohjelmointikielistä jonkin verran ja pyrin auttamaan MODx communityä parhaani mukaan näillä foorumeilla kaikissa ohjelmointiin / MODx:ään liittyvissä ongelmissa.

    Jo tämän viikon kokeiluni perusteella olen erittäin tyytyväinen MODx:än ominaisuuksiin ja uskon, että ei ole lähes mitään, mitä sillä ei voisi tehdä! laugh Hienoa työtä kehitystiimiltä ja hienoa työtä myös suomennus porukalta! smiley


      "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."
      • 1236
      • 33 Posts
      Heti lähti esittelyt käyntiin! Hienoa laugh Jatkanpa omallani:

      Itse aloitin MODx:n parissa näpertämisen tämän vuoden alussa. Olen ollut erittäin tyytyväinen smiley Omasta taustastani kerrottakoon sen verran, että opiskelen tällä hetkellä tietojenkäsittelytiedettä Oulun yliopistossa ja valmistuminen alkaan olemaan pian aika likellä smiley Töiden puolesta olen päässyt työskentelemään mm. PHP:n , tietokantojen ja Symbianin (C++) parissa. Vapaa-ajasta hyvin suuri osa menee nykyään erilaisten web-säätämisien parissa. Tällä hetkellä kehitteillä on mm. oman ainejärjestön sivut. Web-kehitys on jo usean vuoden ajan ollut oma intohimo, eikä MODx:n "löytäminen" ainakaan laannuttanut innostusta grin

      Nörttelyn lisäksi tulee harrastettua mm. kuntosalia ja kesäisin rullaluistelua. Ensi kesää tässä jo kovasti odottelen smiley

      Jatkakaa ketjua ja pistäkää tarinaa itsestänne niin saadaan yhteisön jäsenet tutuiksi! laugh
        • 16610
        • 634 Posts
        Etomiten parissa olen roikkunut jo Phase-versiosta saakka ja MODx:n kehitystä olen seurannut aivan alusta saakka, useimmiten kuitenkin vain hiljaa taustalla. Yrittäjän aika ei vain yksinkertaisesti riitä kaikkeen, vaikka halua olisikin osallistua aktiivisemmin. Tällä hetkellä toimin atk-kouluttajana, mutta tulevaisuuden suunnitelmat on vähän toisenlaiset, mutta niistä lisää myöhemmin, kun on jotain näytettävääkin.

        Ja vapaa-ajallani heittelen puolitosissaan kiekkoa, siis sitä kahden kilon mönttiä enkä mitään frisbeetä tai vastaavaa... wink
          Mikko Lammi, Owner at Maagit
          • 18126
          • 87 Posts
          Hei minunkin puolestani.

          Taisin joskus kirjoittaa esittelyn englanniksi, mutta siinä kerroin lähinnä käyttämistäni CMS:istä. smiley Olen helsinkiläinen tietojenkäsittelytradenomi ja työssäni pyörinyt web developer -nimikkeellä PHP:n ja weppisivujen ylläpidon parissa. Tällä hetkellä olen osa-aikakoti-isä, tai jotain sinnepäin. wink

          MODx:n löysin vasta melko äskettäin, kai juuri ennen 0.9:n julkistamista. Sitä ennen ehdin uudistaa yhden sivuston Etomitellä. Aikaisemmin olen työssä ja harrastuksissa käyttänyt Midgard-nimistä, suomalaisalkuista CMS:ää. Se vain on turhan raskas nykyisiin käyttötarkoituksiini. Midgardista päädyin tekeleeseen, jota voisi kuvata kasaksi epämääräisiä skriptejä, mutta lopulta kyllästyin totaalisesti mod_rewriten ja muokkauslomakkeiden kanssa pelleilemiseen. MODx toimii!

          Näin lyhyesti tällä kertaa. smiley

          /Heikki

            • 24428
            • 23 Posts
            Vanha, mutta ajankohtainen threadi, ainakin itselleni.

            Jep jep, olen Modxcms-nyypiö, joka on aikaisemmin leikitellyt Etomiten, Phpwcms:n ja Wordpressin kanssa ja nyttemmin tutustunut Modxcms:ään. Vaikka ollaan vielä aika alkuvaiheessa opiskeluissa, cms näyttää toimivan harvinaisen hyvin.

            Töiden puolesta vaikutan Tampereen alueella järjestelmäasiantuntijana (joo, sain itte valita tittelini) ja hommailen kaikenlaista pientä nettisysteemiä vapaa-ajalla. Siis silloin kun vaimo ja poika luvan antavat. Jos pää lähestyy kivuliasta hajoamista, laannutan (näännytän) itseni uimalla tai pyöräilemällä.

            Jätän tähän tällä kertaa.
              • 19404
              • 3 Posts
              Heps

              Ensimmäisenä tulikin varoitus että tätä topikkia ei ole käytetty 120 päivään niin laitetaanpas tänne sitten hieman tekstiä. Elikkä olen tehnyt opinäytetyötä sisällönhallintajäjestelmien jatko-ohjelmointi mahdollisuuksissa ja tutkimuksissani törmäsin tähän loistavaan järjestelmää. Aiemmin olen käyttänyt joomlaa ja wordpressiä mutta joomlaan verrattuna tämä tuntuu mukavan keveältä ja sulavaliikkeiseltä ja Wordpressiin verrattuna vaan yksinkertaisesti hyvältä smiley. Taustoista sen verran että opiskelenohjelmisto tekniikkaa ja kesällä pitäisi saada pitkittynyt oppiprojekti valmiiksi. Koulussa tutuksi ovat tulleet kaikenlaiset mobiili puolen asiat ja omalla vapaa-ajalla tullut sitten kehitettyä www puolen asioita. Jatkossa ainakin muutamia vapaa-ajan sivustoja tulen tekemään MODx.llä
                • 21607
                • 6 Posts
                Hei!
                Päätinpä minäkin nyt esitellä itseni kun kerran suomenkielinen osio täällä on olemassa.
                Eli olen media-assistentiksi opiskellut nuori mies pohjanmaan suunnalta ja leipää on tienattu lähinnä alan hommilla. Oma vahvuuteni on web-sivujen leiskan suunnittelussa ja tällä tiellä yritän pysyä jatkossakin. Viime aikoina olen juossut työn perässä, mutta ainakaan vielä kukaan ei ole napannut minua töihin. smiley Sunnitelmissa onkin laittaa pienimuotoinen yritys/toiminimi pystyyn ja tarjota alan palveluita paikallisille asiakkaille ja miksei myös vähän laajemminkin. Sivustoja on tullut jo jonkin verran tehtyä ja niitä voit käydä vilkaisemassa osoitteessa http://portfolio.poreo.com, jos kiinnostaa.

                En ole pahemmin käyttänyt CMS systeemejä sivustoissani ja se onkin ollut mielestäni puute tähän saakka. Nykyään päivitettävyys alkaa olemaan avainsana ja asiakkaat haluavat päästä itse tekemään haluamiaan muutoksia sivustoillensa. Viimeaikoina olenkin tutkiskellut mahdollisia ehdokkaita ilmaisista sisällönhallintajärjestelmistä ja MODx on erottunut positiivisella tavalla joukosta. Tähän on vaikuttanut lähinnä muokattavuus ja ymmärtääkseni standardi koodi on tärkeää myös MODx:n kehittäjille jota arvostan suuresti. Pari viimeistä päivää on mennyt MODx:ää tutkiskellessa ja alan pikkuhiljaa päästä jyvälle. Tämä onkin todennäköisesti juuri SE hallintajärjestelmä, jota alan käyttämään jatkossa projekteissani. Suomen kieli on myös yksi todella tärkeä ominaisuus paketissa, joten kiitos kaikille ahkerille suomentajille, jotka ovat jaksaneet uhrata omaa aikaansa tähän!

                Kiitos ja kumarrus smiley
                  • 7923
                  • 4,213 Posts
                  Quote from: Nitrok at Sep 13, 2007, 01:36 PM

                  Hei!
                  Päätinpä minäkin nyt esitellä itseni kun kerran suomenkielinen osio täällä on olemassa.
                  Eli olen media-assistentiksi opiskellut nuori mies pohjanmaan suunnalta ja leipää on tienattu lähinnä alan hommilla. Oma vahvuuteni on web-sivujen leiskan suunnittelussa ja tällä tiellä yritän pysyä jatkossakin. Viime aikoina olen juossut työn perässä, mutta ainakaan vielä kukaan ei ole napannut minua töihin. smiley Sunnitelmissa onkin laittaa pienimuotoinen yritys/toiminimi pystyyn ja tarjota alan palveluita paikallisille asiakkaille ja miksei myös vähän laajemminkin. Sivustoja on tullut jo jonkin verran tehtyä ja niitä voit käydä vilkaisemassa osoitteessa http://portfolio.poreo.com, jos kiinnostaa.
                  Hei ja tervetuloa!

                  Kuulostipas tutulta tuo esittely.. itse olin "samoissa kengissä" jokunen vuosi takaperin. Perustinkin oman yrityksen silloin ja tein sivustoja pohjanmaan alueella. En itse myös käyttänyt silloin valmista CMS järjestelmää, vaan käyttössä oli oma koodaama hyvin yksinkertainen php / flatfile muokkaaja. Ei ollut silloin hirveästi tietoa CMS järjestelmistä ja ei sopivia ollut olemassakaan (toisin sanoen, ei MODx:ää smiley). Nykyään teen muita hommia (eri hommaa mitä on yllä kuvattu muuten, tällä hetkellä Symbian ohjelmistosuunnittelijana smiley). Minulla tekemiset painottui enemmän koodaamisen puolelle ja ulkoasut oli mitä oli. Yleensä koitin saada asiakkaan maksamaan mainostoimiston tekemään ulkoasun. Toivottavasti sinulla on hintapolitiikka kohdallaan, kun alat yritystä pyörittämään.. itse huomasin, että asiakkaita olisi vaikka kuinka paljon, mutta rahan määrä työmäärään nähden ei ollut oikein kohdillaan. Siihen auttaakin suuresti oikean CMS järjestelmän valinta, jolla saa nopeasti ja vähällä työmäärällä tehtyä monipuoliset sivustot, joiden ulkoasu ei ole sidottu mihinkään raameihin. Uskon että MODx on todella hyvä valinta sinulle ja toivotan erittäin paljon onnea valitsemallesi tielle. smiley

                  EDIT: Hienoja ulkoasuja oli noilla suunnettelemillasi sivuilla.


                    "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."
                    • 21607
                    • 6 Posts
                    Quote from: doze at Sep 13, 2007, 03:16 PM

                    Uskon että MODx on todella hyvä valinta sinulle ja toivotan erittäin paljon onnea valitsemallesi tielle. smiley

                    EDIT: Hienoja ulkoasuja oli noilla suunnettelemillasi sivuilla.

                    Kiitoksia paljon kannustuksesta ja kehuista. Toivotaan todellakin, että hommat lähtevät pyörimään. smiley
                      • 16610
                      • 634 Posts
                      Tervetuloa joukkoon Nitrok smiley

                      Ja menestystä yrityksesi kanssa. Jos olet kiinnostunut yritystoimintaan liittyvästä yhteistyöstä, niin ota ihmeessä yhteyttä. Etsin kaiken aikaa yhteistyökumppaneita, joilla on osaamista MODx:stä: http://www.maagit.fi/

                        Mikko Lammi, Owner at Maagit