We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 28853
    • 34 Posts
    Det finns inte i nuvarande version vad jag vet men om ja inte missminner mig så finns de i Roadmappen att ha med den funktionaliteten, frågan är väl bara när de kommer..

    Kolla in denna tråd för lite info: http://modxcms.com/forums/index.php/topic,1957.0.html
      • 20437
      • 16 Posts
      Nå, en svensk till anmäler sig till rakning. Håller just nu på att utvärdera MODx för ett online-magazine. Det ser rätt bra ut än så länge. smiley
        • 34162
        • 1 Posts
        Nu har det blivit en svensk till som använder den, har även hjälpt 2 svenskar till med att installera men dom kommer ni inte så något av i forumet. =(
          • 22140
          • 3 Posts
          Hei
          Er ikke svensk men det gjør vel ingen ting. Fikk et tips om Modx her http://www.dittnettsted.no/component/option,com_smf/Itemid,49/topic,370.0 så nå får dere antakelig besøk av oss normenn også..
          Som det går frem på http://www.dittnettsted.no/ så er vi en del som prøver flere CMS-systemer.

          Men jeg lurte på noen få ting:
          hvordan bruker man chunk, snippets, plugins og moduler?
          hvordan få disse til å vise på førstesiden Lage en meny, men hvordan.

          Har brukt Joomla, Drupal, SMC-made simple, m.fler, men modx ser ut som kan tilpasses enkelte oppgaver bedre.
          Det går fint med å lese svensk, aktiverer bare den svenske språkfilen så ser jeg lettere hva dere mener.

          Ole Martin
          Oslo
            • 6221
            • 36 Posts
            jag finns här oxå !

            Utvecklar ModX till mitt företags intranät (som för tillfället använder det (sunkiga) ImCMS

              • 24183
              • 19 Posts
              Hej alla blågula!
              Jag är också frälst.
              Jag har till och med registrerat modx.nu, mest för att den var ledig och jag inte hade något att göra.... Jag har inte riktigt bestämt mig för hur jag skall lägga upp sidan ännu, men den innehåller en MODx-installation, SMF och lite egenhändigt ihopknåpad information om MODx på svenska.

              Kolla gärna in där om ni har lust...

              PS. MODx är fantastiskt. DS.
                • 31037
                • 358 Posts
                Här en är till glad användare av MODx! I alla fall sen en dryg vecka tillbaka.

                Körde Mambo förut, glad att jag hittade MODx istället.

                Håller mest till på engelska forumet, det går snabbare att få svar där...

                Precis som föregående talare har jag reggat en domän för att ha till mina lär-tester av MODx: www.LearningMODx.com.

                Vet inte vad jag ska ha domänen till sen, men blir MODx så stort som det borde bli så kan jag säkert ha nån nytta av den.
                Tänkte först skapa lite tutorials där för newbies (som jag själv åxå är) men jag skriver så taskig engelska så jag struntar nog i den biten smiley

                Annars är ju just den biten det stora problemet med MODx, finns för lite enkel information för nybörjare.

                Men det blir säkert bättre... nångång... smiley

                Nu ska jag sluta svamla, har 16 sajtidéer som jag tänkt genomföra, duger inte att sitta här och slösa min och er tid smiley

                EDIT - Tillägg: Qson, bra och informativ sida du gjort på modx.nu. Men kanske du borde byta ut den hemska medföljande templaten, den ser inte vacker ut tongue Men smaken är ju som baken! smiley

                Håller inte riktigt med om det du skriver där om att Jomla skulle vara bätre för communities, jag har just bytt till MODx för att man kan göra fler avancerade saker där. Fast för en nybörjare så kanske jomla är bättre ur den synvinkeln.

                Men som sagt, fin sida du gjort där!
                  • 24183
                  • 19 Posts
                  Quote from: Uncle68 at Sep 13, 2006, 11:55 AM

                  Qson, bra och informativ sida du gjort på modx.nu. Men kanske du borde byta ut den hemska medföljande templaten, den ser inte vacker ut tongue Men smaken är ju som baken! smiley
                  Hehe, anledningen att jag har just den templaten är för att det är just standardtemplaten. Jag vill ge en känsla av MODx. Inte för att en annan template gör det sämre, men ändå¨... Detta i tillägg att jag inte hade tid. Kände det mer prioriterat att skriva texten.
                  Quote from: Uncle68 at Sep 13, 2006, 11:55 AM

                  Håller inte riktigt med om det du skriver där om att Jomla skulle vara bätre för communities, jag har just bytt till MODx för att man kan göra fler avancerade saker där. Fast för en nybörjare så kanske jomla är bättre ur den synvinkeln.
                  Att jag skriver att Joomla! är bättre för communities beror säkert på att jag inte har använt MODx tillräckligt. Jag har byggt upp en sajt med Joomla! och ComunityBuilder där varje användare kan skriva sin egen presentation mm. Det känns mer integrerat i Joomla! och tredjepartsprogram funkar på ett annat sätt.
                  Om jag skall vara ärlig har jag inte ens försökt installera nåt liknande i MODx, men det var lättare att installera ett forum i Joomla! än det var att göra det i MODx. (Jag tänker på JoomlaBoard för Joomla! och SMF för MODx).

                    • 29076
                    • 615 Posts
                    Har planer om å bruke MODx på et større, historisk nettsted. Prøvde først med Joomla, men det var for begrensende og for dyrt. Var også innom Typo3, som også er et fantastisk system, men som faktisk ble for stort og komplisert for dette nettstedet.

                    Men først må jeg prøve å forstå det mest grunnleggende i hvordan MODx skal settes opp. Ikke helt lett å finne ut av sånn uten videre. Men det går vel til slutt.

                    Til slutt, et scandinavisk MODx-nettsted ville vært en fin ting... Kan gjerne bidra med noe slikt, på flere plan, men må som sagt lære hvordan systemet virker først.
                      I think, thererfor I am! But what I am, and why...?
                      • 19274
                      • 1 Posts
                      Ansluter mig bums grin

                      Men har precis laddat ned och håller på och provar mig fram, fattar inte särskilt mycket ännu.. Är det för att jag är blondin må tro ?! wink Tjej tillråga på eländet...

                      Någon här som vet hur man skulle kunna få till det så att användarna kan välja mellan två språk (i detta fallet svenska och franska) och att sidan bara visar artiklarna för endera språket beroende på användarens val ?

                      / Micha