We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 30382
    • 100 Posts
    Link naar de uitleg: http://modxcms.com/forums/index.php/topic,34042.0.html

    Beste forumleden,

    Mijn nieuwste project is 3 talig. Nu zijn er meerdere oplossingen die ik hiervoor kan gebruiken:

    1) taal selectie op de index.html
    2) klik op vlaggetje en je gaat naar de index.html van die desbetreffende taal (dus voor elke taal een container)
    3) de oplossing die op wiki te vinden is: http://wiki.modxcms.com/index.php/Make_Multi_Lingual_Site

    wat geniet de voorkeur?
    zijn er inmiddels al nieuwe/betere oplossingen?

    groet
    Tony
      • 25483
      • 741 Posts
      Ik gebruik op index.html een script dat de ingesteld taal van je browser uitleest en deze verwijst dan naar een mapje met de juiste taal erin.

      En dan heb ik knopjes waarmee je van taal wisselt, deze gaat alleen wel naar de index van de taal. Eigenlijk moet ik dus de informatie van de wiki toepassen om dus ook gelijk naar de juiste pagina te gaan smiley


      Betere oplossing ga je volgens mij nog niet vinden, volgens mij komt hier met 0.9.7 een verandering in...
        with regards,

        Ronald Lokers
        'Front-end developer' @ h2o Media

        • 7455
        • 2,204 Posts
        ik gebruik tvtjes voor verschillende talen en een snippet die kijkt in welke taal je in zit (cookie) en de juiste taal teruggeeft en de juiste tv pakt.

        www.eom.nl heb ik ipv een cookie een alias gemaakt voor het domein als .com dan engels als.nl dan nederlands

        hier heb ik het met cookie gedaan:
        www.kingskids.nl

        het grootste voordeel is dat je op de zelfde pagina blijft en dat alles in een doc te editten is waardoor dubbele afbeeldings verweizingen etc niet nodig zijn

        met managermanager plugin order ik dan de tabjes zodat het lijkt alsof het zo hoort.

        Dimmy
          follow me on twitter: @dimmy01
          • 30382
          • 100 Posts
          Hmm, nu twijfel ik nog meer... Dr zijn zoveel mogelijkheden.

          Even over onze situatie:

          Fysieke hosting: www.xxxxxx.com
          los domein: www.xxxxxxx.nl
          los domein: www.xxxxxx.de

          Ik wil eigenlijk dat de mensen die op .nl komen direct de nederlandse content krijgen te zien, .com voor engels en .de voor duits.

          Maar volgens die wiki oplossing heb je volgens mij maar 1 start taal.

          Vind het erg moeilijk om een goeie oplossing te kiezen.. Ben zelf in elk geval géén scripter/php wizard.
            • 25483
            • 741 Posts
            Dimmy, jou manier ziet er echt ideaal uit zeg!

            Ik mis alleen de optie om je alias ook te kunnen aanpassen naar de taal, denk jij dat dit ook mogelijk is om te doen of moet je hiervoor core code gaan aanpassen?
              with regards,

              Ronald Lokers
              'Front-end developer' @ h2o Media

              • 7455
              • 2,204 Posts
              Quote from: Tony at Feb 20, 2008, 02:14 PM

              Hmm, nu twijfel ik nog meer... Dr zijn zoveel mogelijkheden.

              Even over onze situatie:

              Fysieke hosting: www.xxxxxx.com
              los domein: www.xxxxxxx.nl
              los domein: www.xxxxxx.de

              Ik wil eigenlijk dat de mensen die op .nl komen direct de nederlandse content krijgen te zien, .com voor engels en .de voor duits.

              Maar volgens die wiki oplossing heb je volgens mij maar 1 start taal.

              Vind het erg moeilijk om een goeie oplossing te kiezen.. Ben zelf in elk geval géén scripter/php wizard.

              bij eom.nl (eomdatasolutions.com) heb ik dat zo gedaan als .com dan engels als.nl dan nederlands.



              Quote from: Ronald at Feb 20, 2008, 02:21 PM

              Dimmy, jou manier ziet er echt ideaal uit zeg!

              Ik mis alleen de optie om je alias ook te kunnen aanpassen naar de taal, denk jij dat dit ook mogelijk is om te doen of moet je hiervoor core code gaan aanpassen?

              alias blijft lastig die word namelijk in een aparte tabel weggeschreven en word dan door meerdere resources gebruikt. ben ik nog niet ingedoken.

              Dimmy
                follow me on twitter: @dimmy01
                • 30382
                • 100 Posts
                ik ben inmiddels bezig met de oplossing van wiki
                http://wiki.modxcms.com/index.php/Make_Multi_Lingual_Site

                Een vriend van me heeft aangeboden om een snippet ietwat te herschrijven waardoor de indexpagina eerst kijk vanuit welk domein de bezoeker komt (.com/.de of .nl) en vandaaruit doorstuurd naar de goede taal.

                Echter, dit is bij mij anders:
                start (1)
                en
                 |-> Welcome (2)
                de
                 |-> Willkommen (3)
                


                dit stukje code komt van wiki. Echter bij mij heeft een container document altijd een id nummer. Bij wiki heeft de container geen id nummer. Is dit een fout van mij?
                  • 30382
                  • 100 Posts
                  En nog een bericht van mij...

                  Even de problemen in stukjes hakken.

                  Ten eerste: De redirect. Ik dacht dat deze werkte. MAar de ene keer doet ie het wel en de andere keer niet. Ik kan er niet echt een patroon in ontdekken. Mijn index pagina bevat geen template (blanko pagina dus). Enige dat de pagina heeft is een redirect snippet call: [[redirect?id=`6`]]

                  snippet:
                  <?php
                  $url = $modx->makeUrl($id);
                  ob_end_clean(); // this will end the output buffer and discard silently what ever was in it
                  header('Location: '.$url);
                  ?>
                  



                    • 30382
                    • 100 Posts
                    Even een klein schopje van dit topic...

                    Heb nog van alles uitgeprobeerd, maar het redirecten blijft een probleem vormen.
                    Is er iemand die ooit eens tegen hetzelfde probleem is aangelopen?
                      • 7455
                      • 2,204 Posts
                      Ik gebruik deze techniek zelf niet
                      maar weet je cker dat je je tv’s per pagina goed hebt gevuled? dus zonder spaties etc?
                        follow me on twitter: @dimmy01