We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 7019
    • 135 Posts
    hallo,

    komen er nog updates van evolution, of stopt het bij versie 1.0.4 en moet je "verplicht" upgraden naar revolution?
      • 7455
      • 2,204 Posts
      evolution zal nog lange tijd door worden ontwikkeld, maar dit zal hoofdzakelijk bug updates zijn en niet echt hele nieuwe dingen. Revolution is wel de betere keus als je verder wild met MODx.
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 7019
        • 135 Posts
        waar kan ik ergens een duidelijke uitleg vinden van een upgrade naar revolution? (in het nederlands?)

        is het aangeraden dit nu al te doen, of zijn er nog ’te veel’ zaken die nu niet lopen zoals het zou moeten lopen.

        ivm evolution: er komen dus nog versies na versie 1.0.4?

        zijn er zaken die in evolution zijn opgebouwd (zoals ditto en jot) die niet meer zullen werken in revolution?
          • 10076
          • 1,024 Posts
          hoi ditto en jot en de meest " basic" snippets lopen ook in revo. Er zijn een aantal cheatsheets etc voor wat betreft de andere syntax voor de snippets etc. Als ik jou was zou ik gewoon beginnen met een test site in revo en daar een beetje mee gaan spelen. Succes, Frank.
            • 7019
            • 135 Posts
            ik kan dus bv proberen een volledige website naar een testaccount volledig te kopieren en daar een upgrade te doen naar revolution en daar alles te testen?
              • 10076
              • 1,024 Posts
              Als test, ja een goed plan. Gewoon een test site met Evo en een bestaande site wegzetten en die dan upgraden. Desnoods op je lokale computer met XAMMP of MAMMP of iets. Hou ons op de hoogte van problemen en ontwikkelingen als je tijd hebt,

              gr frank.
                • 12943
                • 97 Posts
                Dimmy, kun je aangeven waarom Revo een beter keuze is wanneer je verder wilt met MODx ..??
                Na een paar minuten testen op localhost met MAMP, had ik het eigenlijk wel gezien. De interface is gewoon te traag voor mij, en ik miste de indeling van de Evo-interface meteen dwz was o.a niet te gecharmeerd van alle dropdown menu’s in Revo (om nog maar niet te spreken van alle agreements op packages). Ik zie nog maar weinig redenen om te upgraden naar Revo. En ik heb ook weinig zin om klanten te gaan overtuigen dat het heus sneller zal editorren wanneer ze andere browsers gaan gebruiken of bepaalde plugins uitzetten etc. Ik denk dat ik maar eens ga wachten op betere documentatie en argumentatie (en updates). Zal heus wel komen. Maar tot die tijd ben ik eigenlijk wel tevreden met Evo 1.0.4. Dit is natuurlijk persoonlijk. Anderen zweren weer bij Revo of Drupal of TYPO3 en er schijnen zelfs mensen te zijn die zweren bij Joomla tongue Het is maar net wat je verwacht van een CMS/CMF en wat je gewend bent en wat je lekker vindt werken. Peace!
                  Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.
                  • 7455
                  • 2,204 Posts
                  ik denk dat evo 104 nog erg goed is om te gebruiken als cms, wij gebruikne revo als cmf, dus als framework, daar is revo veel beter in en sneller, ik ben met je eens dat de manager van revo nog niet erg snel is maar dat houd niet in dat de pluspunten ver boven de min uitstijgen in onze optiek. wij maken alles in revo en revo 204 is al een stuken sneller dan de eerder versies.

                  maar voor al voor ontwikkelaars is evo niet echt een optie als je revo hebt gebruikt.

                  Dimmy
                    follow me on twitter: @dimmy01
                    • 3102
                    • 50 Posts
                    Hoe groot is de kans dat revo ook lekker snel wordt?
                      • 12943
                      • 97 Posts
                      Ik zie ook wel in dat Revo de toekomst is vergeleken met Evo. Maar nu ik eenmaal 2.0.4pl2 draai, nota bene thuis op MAMP (Intel duocore), merk ik toch echt dat het traag is (voor mij). Ik wil niet x seconden wachten na elke klik, waar er dan tig http-requests nodig zijn om de UI te laden. Enfin ik moet er nog eens goed induiken, geloof ik. En natuurlijk wordt javascript steeds sneller, kijk maar naar IE9. Prima ontwikkeling, maar we weten allemaal dat er ook klanten zijn die nog jaren oudere browsers draaien. Een ander punt is m.i. de right-click features. Probeer dat eens op een iPad (touchscreen)! Kortom, ik vind de UI van Evo gewoon prettiger, sneller en logischer werken. Bij elementen-beheren heb ik gewoon alle chunks en snippets etc razendsnel in tabs voor mijn mijn neus ipv op een UI te moeten wáchten, die ik dan met een mini-pijltje moet openen (ipv dat de titel-link dat zou doen). Klinkt zeikerig, maar het is maar wat je prettig vindt, of gewend bent. Anyway ik verwacht nog vele updates voor Revo vooral m.b.t de interface en het interaction-design. Blijf ik met belangstelling volgen, maar voor mij persoonlijk is Evo nog wel een poos mijn favoriet. Peace.
                        Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.