We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 21700
    • 42 Posts
    Eigenlijk n btje hetzelfde.

    Snippets/Plugins/Chunks/Templates etc dien je aan te maken via de resource manager. Dan kopiëer je daar de code/html/inhoud in, eventueel (afhankelijk per snippet/plugin) upload je wat bestanden, je zorgt ervoor dat de naam correct is etc. Bij alles wat je uit de repository haalt, staan installatieinstructies, volg die gewoon wink

    Vervolgens gebruik je m:

    > Chunks: {{chunknaam}} in je template of inhoud
    > Snippet: [[snipnaam]] óf [!snipnaam!] (uncached) in je template of inhoud. Als een snippet uncached is wordt het resultaat niet opgeslagen op de server bij de tijdelijke bestanden. De cache in MODx maakt dat je minder PHP/MySQL hoeft uit te voeren en bij grote sites levert dit snelheidswinst op. Meeste snippets werken het beste uncached.
    > Template: selecteer de template bij het document.
    > Plugin: kies wanneer de plugin moet worden uitgevoerd, dit doe je bij edit plugin. Meer info in de instructies van de template zelf.

    Over het algemeen zal je meer bezig zijn met snippets dan met plugins, in mijn ervaring.

    Veel succes ermee.
      • 22098
      • 218 Posts
      Quote from: stefsegers at Jul 15, 2008, 10:01 AM

      Hey allen,

      Ik ben een gebruiker van CMS Made Simple omdat dit makkelijk opzetten is. Ook de eindgebruiker vind dit makkelijk omdat je een mooi schematisch overzicht krijgt van de structuur van de website en zo direct je webpagina kunt bewerken.

      Ook modules zijn handig, het zijn er niet zoveel als in Wordpress maar toch.... Het SMARTY systeem werkt ook vrij simpel.

      ModX is volgens mij net een stuk geavanceerder en zal vele malen beter zijn.

      Ik ben een webdesigner en doe veel HTML/CSS websites en wil deze nu in mijn CMS Systeem zetten. Niet al te veel poes pas. Een paar simpele handige scripts is voldoende. Inloggen via de website hoeft niet, alleen via de admin pagina’s.

      Is ModX iets over de top voor mij?

      Groetjes,

      Stef

      Hoi Stef,

      simpele vraag: waarom voldoet CMS Made Simple niet meer voor je? Wij hanteren altijd: if it ain’t broke don’t fix it. Als CMS MS voor jou alles biedt wat je nodig hebt zie ik geen reden om naar MODx over te stappen, toch?

      groet, Olaf
        • 28458
        • 24 Posts
        Duidelijke uitleg alhoewel het nu nog een beetje wazig is voor mijn ogen.

        Waarom niet upload map met alles in een plugin map oid?

        Maar goed er zal vast een reden voor zijn.


        CMSMS werkt goed, echter toch vaak problemen met diverse providers in snelheid. ModX is mega snel en dat is toch een belangrijk issue.

        Zolang ik de manager erg simpel kan indelen voor de klant zou dit een goede kandidaat kunnen zijn.


        S.
          www.trouwshoot.nl | www.familieshoot.nl | www.modeshoot.nl | www.bedrijfshoot.nl
          Weblog: www.stefansegers.nl
          • 22098
          • 218 Posts
          hoe bedoel je snel, in welk opzicht? Als je verschillende snelheden bij verschillende providers merkt, ligt het dan niet gewoon aan de serverinstellingen bij de betreffende providers?

          Olaf
            • 25483
            • 741 Posts
            Quote from: stefsegers at Aug 15, 2008, 07:39 AM

            Zolang ik de manager erg simpel kan indelen voor de klant zou dit een goede kandidaat kunnen zijn.

            Je kan voor je klanten rechten instellen zodat ze overbodige knoppen niet zien. Zo blijft de manager voor de klant overzichtelijk terwijl jij zelf wel alle knopjes en opties kunt zien wink

            Zo stel ik altijd voor klanten in dat ze alleen het volgende kunnen:
            - documenten beheren (aanmaken/verwijderen/bewerken)
            - bestandsbeheer (zodat ze afbeeldingen en documenten kunnen uploaden)
            - websiteplanning (zodat ze pagina’s ook kunnen inplannen)
            - modules uitvoeren (anders werkt quickedit niet meer tongue)

            Dan krijgen ze maar 3 knoppen te zien bovenin ipv. allemaal.

            En dat MODx heel gebruiksvriendelijk is bleek maar weer uit een telefoongesprek met een klant van de week! Zij vertelde mij dat ze het net zo makkelijk vond als met hyves werken cool
            Dat geeft toch wel aan hoe laagdrempelig de interface is.
              with regards,

              Ronald Lokers
              'Front-end developer' @ h2o Media

              • 28458
              • 24 Posts
              Kijk dat is inderdaad SUPER dat je de manager zo easy kunt instellen.


              Nu nog even "snel" een plugin/snippit or what very het hier heet installeren en voila.

              De snelheid van CMSMS is vele malen langzamer vergeleken met ModX... in alle opzichten.... pagina’s openene etc.

              Diverse providers geven toch diverse snelheidsproblemen. Waar het aan ligt maakt ook even niet uit.... maar is gewoon vervelend dat je niet blindelings kunt vertrouwen op het systeem/provider.

              Ik zal er eens test website bouwen met wat plugins... templates over zetten ging heel gemakkelijk iig
                www.trouwshoot.nl | www.familieshoot.nl | www.modeshoot.nl | www.bedrijfshoot.nl
                Weblog: www.stefansegers.nl