We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 28458
    • 24 Posts
    Hey allen,

    Ik ben een gebruiker van CMS Made Simple omdat dit makkelijk opzetten is. Ook de eindgebruiker vind dit makkelijk omdat je een mooi schematisch overzicht krijgt van de structuur van de website en zo direct je webpagina kunt bewerken.

    Ook modules zijn handig, het zijn er niet zoveel als in Wordpress maar toch.... Het SMARTY systeem werkt ook vrij simpel.

    ModX is volgens mij net een stuk geavanceerder en zal vele malen beter zijn.

    Ik ben een webdesigner en doe veel HTML/CSS websites en wil deze nu in mijn CMS Systeem zetten. Niet al te veel poes pas. Een paar simpele handige scripts is voldoende. Inloggen via de website hoeft niet, alleen via de admin pagina’s.

    Is ModX iets over de top voor mij?

    Groetjes,

    Stef
      www.trouwshoot.nl | www.familieshoot.nl | www.modeshoot.nl | www.bedrijfshoot.nl
      Weblog: www.stefansegers.nl
      • 30223
      • 1,010 Posts
      Je stelt deze vraag op het MODx forum??? De meeste antwoorden zullen dus Ja, natuurlijk!!! zijn smiley smiley

      Zonder gekheid,... Of MODx voor jou is of dat het mischien teveel van het goede is kun je het beste zelf bepalen. Beginners hebben zeker een leerprocess te doorgaan omdat ModX zijn eigen syntax en manier van werken heeft. Het is echter heel goed mogelijk om websites op te zetten met MODx zonder je al teveel te verdiepen in al z’n mogenlijkheden.

      De grote kracht van MODx ligt in z’n flexibiliteit, iets waar menig ander CMS vaalt, alswel de totale vrijheid bij het maken van html templates. Ik raad je aan om MODx te installeren en jezelf voldoende tijd te geven om er mee te spelen. Installeer het eerst het met de demo paginas. Begrjip je iets niet? Stel je vragen in dit forum. Het maakt niet uit hoe simpel of moeilijk je vragen zijn. Dit is een van de vriendelijkste support forums op het net!

      Oh ja,.. Je noemde SMARTY... probeer dat te vergeten terwijl je modx leert smiley Smarty is smart indeed,.. en ik gebruik het regelmatig in ander projekten maar MODx werkt op een geheel andere manier en als je ze beide probeert te vergelijken maak je het jezelf alleen maar moeilijk.

      Sukses!
        • 28458
        • 24 Posts
        Waar het mij om gaat is dat de klant die inlogt om zijn website te bewerken niet 10000 schermen en menu’s voor zijn kiezen krijg maar alleen maar de structuur van zijn website en daar een pagina aan klikt om te bewerken.

        Eventueel foto’s uploaden is dan geen mega extra.

        Voor zover ik het nu als admin gezien heb op de demo pagina lijkt het erop dat je heel veel voor je kiezen krijgt.

        Dat is wat ik bedoelde met de vergelijking. Wat er onder de motorkap zit maakt mij eigenlijk niet uit als het maar SIMPEL is voor de klant. Ik vind mijn weg wel wink

          www.trouwshoot.nl | www.familieshoot.nl | www.modeshoot.nl | www.bedrijfshoot.nl
          Weblog: www.stefansegers.nl
          • 30223
          • 1,010 Posts
          Wat de klant te zien krijgt kun jij bepalen via Modx z’n permissie systeem. Als onderdeel van een MODx installatie voor een klant geef ik normaal een 3 uur durende uitleg. In de meeste gevallen (vrijwel alle) is dat genoeg om ze heel tevreden te houden.
            • 7455
            • 2,204 Posts
            en vergget quickedit niet
            dat is door je website lopen en in de frontend pagina’s editten.
              follow me on twitter: @dimmy01
              • 28458
              • 24 Posts
              Hoi Dimmy,

              De vraag of dat handig is is natuurlijk een tweede. Ik vind het persoonlijk als ontwerper onhandig



                www.trouwshoot.nl | www.familieshoot.nl | www.modeshoot.nl | www.bedrijfshoot.nl
                Weblog: www.stefansegers.nl
                • 7455
                • 2,204 Posts
                als wij website maken zetten we quick edit uit tot dat we klaar zijn dan zet ik hem weer aan
                de meeste van onze klanten vinden quick edit echt een uitkomst, dit omdat de manager soms wat groot overkomt.

                maar goed voor iedereen een andere mogelijkheid met modx.
                  follow me on twitter: @dimmy01
                  • 28458
                  • 24 Posts
                  Op zich wel een goede tip!

                  Oke, is er ergens een tutorial waarin staat hoe ik
                  1: html + css converteer naar ModX?
                  2: pagina’s kan bouwen op basis van mijn html + css template?

                  Ik wil het best eens proberen.

                  Vorige week getracht te installeren maar de database kon niet worden aangemaakt. Een bestaande database kon ook niet worden bewerkt.... zal wel aan mij liggen wink
                    www.trouwshoot.nl | www.familieshoot.nl | www.modeshoot.nl | www.bedrijfshoot.nl
                    Weblog: www.stefansegers.nl
                    • 21700
                    • 42 Posts
                    Kijk eens in de documentatie, er is best wat te vinden!

                    Eigenlijk is het vrij eenvoudig:

                    1) maak een template zoals je altijd al doet. Welk programma je ook wil gebruiken, zorg ervoor dat het nette HTML/XHTML uitpoept. Je hebt alles nodig, ook de doctype, header, body, alles.
                    2) log in op jouwsite.nl/manager, klik resources, klik templates en kies "New template".
                    3) plak je HTML code in de template (evt kan je je CSS tussen style tags plakken, maar je kan ook een link naar een bestand op je server gebruiken. MODx heeft hier standaard geen truucjes voor)
                    4) nu gaan we MODx specifiek werken: waar je je content wil hebben, plak je [*content*]. Voor de titel kan je iets doen met [(sitename)] en [*pagetitle*].
                    5) klik SAVE
                    -- je template is klaar!, nu pagina’s --
                    a) klik op "new document" icoontje in de boomstructuur links, normaal is dat een soort mapje met een papiertje eruit en een groen plusje.
                    b) geef het een titel etc op, bij ieder veldje staat een ?, klik erop en je weet waar het veld voor is.
                    c) voer text in. Als je een stukje text wil maken voor meerdere pagina’s gelijk, die je dat met een chunk. Bijvoorbeeld: {{footer}}
                    d) saven, klaar!
                    -- nu je eerste chunk: --
                    1) klik weer op resources, manage resources en klik chunks. Ook hier een nieuwe toevoegen door "new chunk" te typen
                    2) voer bij naam "footer" in, zonder de aanhalingstekens. Zie punt c: {{naam}} is hoe je een chunk aanroept
                    3) voer text in bij de chunk contents
                    4) saven, klaar!

                    Dit zijn de eerste stappen even snel getypt op mn werk, dus dekt nog lang niet alles, maar zal je wel een eerste indruk geven.

                    Veel succes ermee!
                    noes
                      • 28458
                      • 24 Posts
                      Ik heb het gezien... super!

                      Wat ik nu nog moeilijk vind is hoe zit dat met plugins.

                      Voorbeeld. Wordpress ik download een plugin, upload deze en activeer m ....

                      Hoe werkt dat in ModX?
                        www.trouwshoot.nl | www.familieshoot.nl | www.modeshoot.nl | www.bedrijfshoot.nl
                        Weblog: www.stefansegers.nl