We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 30382
    • 100 Posts
    het begint me al een beetje te dagen... Ik snapte niet hoe de achterliggende principe van ditto in elkaar stak.

    Hoe stel ik in dat de naam van de auteur/admin niet bij de output getoond wordt? (alsmede de datum en tijd van plaatsing)
      • 25483
      • 741 Posts
      In je ditto aanroep het volgende zetten:

      &tpl=`nieuwsblok`


      Voorbeeld:
      [[Ditto? &parents=`22` &summarize=`5` &total=`1` &extenders=`summary` &commentschunk=`Comments` &tpl=`nieuwsblok` &noResults=`nieuwsblok_noResults` &alwaysshow=`1` &truncLen=`380` &truncSplit=`0` &truncText=`Lees verder` &dateFormat=`%d-%m-%Y`]]
      


      Dan maak je een "chunk" aan met de naam "nieuwsblok" en daar zet je dit in:

      <h1><a href="[~[+id+]~]" title="[+title+]">[+title+]</a></h1>
      <p>
      [+link+]
      </p>


      voor "nieuwsblok" kan je ook zelf een naam verzinnen, dit is toevallig een voorbeeld van een site die ik gemaakt heb smiley

      [+title+] = titel
      [~[+id+]~] = link naar het volledige document
      [+link+] = de "lees meer" link
        with regards,

        Ronald Lokers
        'Front-end developer' @ h2o Media

        • 30382
        • 100 Posts
        Hier ook weer eens een post van mij..

        De site heeft even stilgelegen. Ben er nu weer volop mee bezig.

        Ik zit nu te kijken hoe ik iets moet oplossen met ditto.

        link

        Ik wil in de rechterbalk (personeelaanbod) wat extra informatie laten verschijnen.. Dus pak m beet een aantal characters uit de volledige content. Uiteindelijk zie je dus behalve de titel ook een stukje content.

        Nu ben ik eens gedoken in de parameters van ditto en zie daar de volgende elementen staan:

        "trunclen"... Hiermee kan je aangeven hoeveel letters er getoond dienen te worden.
        Echter als ik als dittocall het volgende gebruik: [[Ditto?parents=`35`&depth=`3`&tpl=`vacatureblok` &display=`10` &truncLen=’300’]]
        Dan worden er geen 300 characters getoond.. Zit ik soms helemaal in de foute richting te denken? Of zie ik iets stoms over het hoofd?

        [edit]
        Ronald, ik ben eens vanuit jouw code uitgegaan. Deze werkt wel al behoorlijk zoals ik het wil. Ik denk dat ik idd een syntaxisfout had gemaakt of een verplichte parameter vergeten was\[/edit
          • 25483
          • 741 Posts
          Om je tekst in te korten moet je in je aanroep ook het volgende gebruiken:

          &extenders=`summary`
          


          Meer uitleg over het inkorten van tekst met ditto kan je vinden op http://ditto.modxcms.com/extenders/summary.html.
            with regards,

            Ronald Lokers
            'Front-end developer' @ h2o Media

            • 30382
            • 100 Posts
            Ik heb al een andere manier gevonden die beter bij deze context past.
            Ik laat hem geen summary maken.. enige dat ie nu displayed is de long title, de summary (die de admin hard coded ingeeft) en de lees meer link.

            Zo hebben we meer controle over de hoeveelheid tekst die ditto toont. (want die geeft de admin nu immers zelf in)
              • 25483
              • 741 Posts
              Daar kan je ook de parameter "&truncAt" voor gebruiken. Dan kan je met een stukje code aangeven waar hij de tekst moet afbreken, op die manier hoef je de tekst niet dubbel in te voeren (summary en context).

              Dan heb je en controle over de hoeveelheid tekst die ditto toont en het is makkelijker bij te houden als je de inhoud gaat wijzigen.
                with regards,

                Ronald Lokers
                'Front-end developer' @ h2o Media