We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 30382
    • 100 Posts
    Beste mede-MODx’ers,

Ik heb een div op mijn site waarin diverse vacatures gedisplayed worden. deze vacatures wisselen regelmatig en worden bijgehouden door de opdrachtgever. De inhoud van deze div is een template variable met een rich text editor mogelijkheid.

Hoe kan ik de data die de opdrachtgever ingeeft via de rich text editor laten terugkomen op meerdere pagina’s? De eindgebruiker van de site heeft geen webdesign kennis en kan dus geen chunk maken die ik laat terugkomen via mijn template.

Is hier een simpele oplossing voor die ik over het hoofd zie?

Dank
      • 25483
      • 741 Posts
      Een los document maken met de inhoud voor de div en deze inlezen met Ditto op de betreffende pagina’s?

Zie bijvoorbeeld deze site die wij pas gelanceerd hebben: http://www.rotako.nl/

Hierop zie je naast het menu een tekstblok staan, deze haalt hij met ditto uit de map "Nieuws". Ditto is zo ingesteld dat hij altijd de laatste pakt, maar als het nodig is kan het volgens mij ook willekeurig.
        with regards,

Ronald Lokers
        'Front-end developer' @ h2o Media

• 30382
        • 100 Posts
        Dank voor je antwoord.

Ik ben niet bekend met ditto. Maar het bron bestand dat je inlaadt voor de nieuwsitems, kan die gewoon gemaakt worden met een rich text editor?
        (dit ivm de opdrachtgever, die wil gewoon de laatste vacatures online zetten door ze in te tikken als in een tekstverwerker)

hxxp://www.2wayservices.nl/cms/ (dit wordt de site... is nog volop in aanbouw, let dus nog niet op het design, fotos etc)
          • 25483
          • 741 Posts
          Dat is hetzelfde idee als een nieuwsoverzicht zoals ik het bedoel. Kijk bijvoorbeeld eens naar de 2de kolom op deze site: http://beta.jcivolckerack.nl/
          Deze kolom wordt gegenereerd door ditto, elk nieuwsbericht is een pagina in een map binnen het cms systeem.

Je zou voor het weergeven van die vacatures hetzelfde moeten doen, voor elke vacature een aparte pagina. Dan zorg je er met een template voor ditto ervoor dat de lijn tussen elke vacature komt te staan.

Meer uitleg over ditto kan je vinden op http://ditto.modxcms.com/ en hier op het forum wink
            with regards,

Ronald Lokers

• 30382
            • 100 Posts
            dat zie er inderdaad uit als hetgeen dat ik ook nodig heb.. Moet ik me maar eens gaan verdiepen in ditto.., Ik heb geen idee hoeveel werk het is om te integreren.

Maar die ditto content.. die kan een opdrachtgever dus gewoon invoeren middels een rich content text box?
              • 25483
              • 741 Posts
              Quote from: Tony at Dec 11, 2007, 03:46 PM

dat zie er inderdaad uit als hetgeen dat ik ook nodig heb.. Moet ik me maar eens gaan verdiepen in ditto.., Ik heb geen idee hoeveel werk het is om te integreren.

Maar die ditto content.. die kan een opdrachtgever dus gewoon invoeren middels een rich content text box?

Ja, ditto leest gewoon de pagina’s uit een map uit. Dus je maakt bijv. een map "vacatures" aan in modx en daar maak je net zoals je bij de rest van de site doet pagina’s aan. Als ik vandaag tijd heb post ik wat voorbeeld code voor je.
                with regards,

Ronald Lokers

• 30382
                • 100 Posts
                Dat is super Ronald.

Ik ga me vandaag ook eens inlezen in de materie!

Dank
                  • 7455
                  • 2,204 Posts
                  Ditto Rulz

er gaat geen site de deur uit zonder Ditto (en eform en natuurlijk PHx)

Dimmy
                    follow me on twitter: @dimmy01
                    • 30382
                    • 100 Posts
                    zijn er trouwens webpaginas over Ditto op andere sites.. Dus door derden gemaakt ofzo. (tips, installatie, examples etc).

Enige die ik nu ken is de documentation van modxcms, de user wiki, en dit forum.
                      • 25483
                      • 741 Posts
                      Voor zover ik weet niet. Ik heb met ditto leren werken door de voorbeeldsite die je kunt kiezen bij de installatie van modx en door http://ditto.modxcms.com

Voor de rest heb ik gewoon wat met de parameters zitten spelen en dan leer je wel wat van de werking smiley
                        with regards,

Ronald Lokers