We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
  • Ik snap dat je geen honderden fora wil en dat wil ik ook niet - maar kaal beginnen gaat toch niet lukken, want je hebt al een heleboel topics - bijna 500. Je kan ze allemaal in een forum dumpen maar daar wordt niemand wijzer van.

    Het idee achter de stamkroeg is voor mij een simpel forum waar je het over alles (ook buiten MODX) kunt hebben. Eigenlijk de hele "Community" fora zoals het nu is, dus niet alleen het subforum daarvan "de stamkroeg". En of het uiteindelijk nou de Stamkroeg, Community of Praat Maar Raak heet maakt mij vrij weinig uit, als je maar wel een plek hebt buiten de dedicated fora voor Revo & Evo hebt waar je ook gewoon over andere onderwerpen kunt praten.

    Volgens mij wordt Evolution ook in Nederland nog veel gebruikt (al ben ik er zelf van af) en aangezien er een aantal dingen zo verschillend zijn vind ik dat het een eigen forum verdiend, en Revolution dus ook.

    Het Site Showcases forum mag wat mij betreft per direct weg.. het hoofdforum heeft deze ook niet meer (moet ipv daarvan in het general forum als mensen er toch vragen over hebben) omdat we de MODX Site Gallery hebben http://modx.com/learn/gallery/ en ook de MODX Club http://modxclub.com/. Als mensen toch hun site willen showen / feedback willen / vragen hebben voor de Nederlandse community kan dat in de stamkroeg/community/praat maar raak fora toch?

    Als je gaat wachten tot het actief wordt met een bepaalde structuur ben je te laat. Ik denk dat als je een bepaalde structuur hier hebt die makkelijk werkt, dat mensen niet twijfelen waar ze het neer moeten zetten omdat ze bang zijn dat ze het verkeerd doen (en die zijn er), dat je dan meer activiteit kan kweken dan wanneer je één forum hebt met daarin echt alles. De fora die we nu hebben werken dat dus ook tegen.
      Mark Hamstra • Developer spending his days working on Premium Extras and a MODX Site Dashboard with the ability to remotely upgrade MODX and extras to make the MODX world a little better.

      Tweet me @mark_hamstra, check my infrequent blog at markhamstra.com, my slightly more frequent ramblings at MODX.today or see code at Github.
      • 18463
      • 121 Posts
      Martijn van Turnhout Reply #12, 12 years, 9 months ago
      Maar de Nederlandse fora worden nu al niet eens meer zo druk bezocht! De laatste reactie op het topic "Filmpje uploaden" dateert van 5 juli. De laatste reactie op de topic daarvoor, "1e Nederlandse MODX Meetup!", is alweer van 28 juni 2011. Dat is bijna weer een maand terug.

      Hetzelfde geldt ruwweg voor de subfora, zoals Ondersteuning, Community en Vertalingen. Mei en juni.

      En laten we eerlijk zijn: als je ook maar een beetje serieus bezig bent met Evo en Revo, dan ga je al snel in de Engelstalige threads kijken. Dat geldt bijna voor iedereen, want op zulke threads reageren juist de meeste mensen. Wil je dus een beetje snel feedback, dan ga je daar kijken.

      Downsizen die hap!
      • Downsize ben k mee eens - helemaal strippen niet smiley

        De vraag (voor mij iig) is of we mensen naar het Engelstalige forum willen, of proberen we juist om de Nederlandse community wat aan te wakkeren? Nederlanders zijn over t algemeen goed in ’t Engels, maar voor MODX is Nederland een van de grotere doelgroepen, ik geloof dat we op plaats 8 ofzo staan qua bezoekersaantallen op de site. Daarnaast zijn de ontwikkelaars van VisionCart (Sofito) Nederlands. Dits Media en op een bepaalde manier Jeroen Kenters ook. We hebben Polls en binnenkort ook SimpleCart van de Groningse Bert Oost. Jijzelf weet veel, ik weet ook nog wel es wat en natuurlijk hebben we ook nog een Agency Partner hier in Nederland: 1 van de 3 in de wereld. Het ligt niet aan de kennis van de mensen hier, en met de meetup heeft iedereen plechtig beloofd om wat actiever hier te worden smiley

        Dus dat is een beetje mijn vraag naar jou toe: willen we een "aanhangsel" zijn waarbij je doorgestuurd wordt naar de Engelse community? Of willen we juist voor onszelf wat opbouwen?

        Zoals ook gezegd tijdens de meetup ben ik bezig (eigenlijk wacht ik op dit moment, maar ga er nog even achteraan deze week) om de modx.nl domeinnaam over te kunnen nemen uit naam van MODX, LLC om daaruit samen met jullie en ook de mensen in Houston een Nederlands portaal op te bouwen - hier heb ik t een tijd geleden ook met Bert over gehad - waarbij het "op termijn" ook mogelijk om dit vanuit een context op MODX.com te doen waardoor we toegang hebben tot veel resources die daarvoor gebruikt kunnen worden. Ben ook met andere dingen bezig waardoor dat misschien nog wel makkelijker gaat worden om er vaart achter te zetten.

        Maar even terug dus. Wil je mensen doorverwijzen of een eigen plek bieden? Dan moet je imo vanuit die basis gaan kijken naar wat er nodig is voor die situatie, en één hoofd forum daarvoor lijkt mij alleen geschikt als je ze wilt doorverwijzen.
          Mark Hamstra • Developer spending his days working on Premium Extras and a MODX Site Dashboard with the ability to remotely upgrade MODX and extras to make the MODX world a little better.

          Tweet me @mark_hamstra, check my infrequent blog at markhamstra.com, my slightly more frequent ramblings at MODX.today or see code at Github.
          • 18463
          • 121 Posts
          Martijn van Turnhout Reply #14, 12 years, 9 months ago
          Ik begrijp je idee wat betreft de Nederlandse modules. Je hebt echter op dat gebied al enige versnippering. VisionCart heeft al een eigen forum en daar kunnen eventueel ook Nederlandse vragen gesteld worden. Als SimpleCart eenmaal uitgebracht wordt, zal daar vast ook een eCommerce subforum voor aangemaakt worden. Al die fora horen niet echt bij het Nederlands gedeelte.

          Daarnaast ontstaat er volgens mij vanzelf een bepaalde flow bij Nederlandse MODX-beginners.


          • 1. Een beginner kijkt eerst bij het Nederlandse forum en stelt daar eventueel wat beginnersvragen. Zo ben ik ook begonnen.
          • 2. Nadat die beginnersvragen beantwoord zijn, ga je zelf aan de slag met tutorials en testsites.
          • 3. Nadat de basis van MODX onder de knie is, schakel je al snel over naar de Engelse fora voor de meer gecompliceerde vragen.

          Ik wil het niet echt een aanhangsel noemen, maar ik denk dat het realistischer is om het Nederlandse forum als plek te beschouwen waar voornamelijk beginners veel aan zullen hebben. Als zij eenmaal dat niveau ontgroeid zijn, zullen zij vanzelf op zoek gaan naar Engelse threads.
          • Bedoelde niet dat die addons een eigen forum hebben, maar hoeveel kennis er wel niet is aan Nederlandse ontwikkelaars wink

            Maar oké - ik kan er wel mee leven als we met iets minder verder gaan. tongue


            Had iemand al contact gehad met t team hierover (Gauke?) of wachten tot we over zijn op de Discuss fora?
              Mark Hamstra • Developer spending his days working on Premium Extras and a MODX Site Dashboard with the ability to remotely upgrade MODX and extras to make the MODX world a little better.

              Tweet me @mark_hamstra, check my infrequent blog at markhamstra.com, my slightly more frequent ramblings at MODX.today or see code at Github.
            • Ik heb nog geen contact gehad nee, maar dat is zo gedaan natuurlijk. Poll doen?

              We moeten toch nog een meetup nieuwsbrief de deur uit doen, dan knallen we daar wel een poll in.
                Sterc Internet & Marketing | MODX Founding Partner | Chairman of the MODX Advisory Board

                In need of a MODX consult? Try our MODX Developers Experts!
              • Ik sprak net nog met een collega over de indeling van het niveau boven ons forum. Dat heet nu: "International Support & Translations"

                Eigenlijk best wel een domme titel vind ik. Wij dachten eerder aan het iets meer aansprekende: "MODX in your own language". Daar dan de talen onder.

                Het hele translation verhaal moet volgens mij gewoon staan onder "Development & Coding" als sub-forum, óf onder Revolution of Evolution, maar ik denk dat het onder "Development & Coding" moet wink

                Wat denken jullie hiervan?

                Less == More ;-)
                  Sterc Internet & Marketing | MODX Founding Partner | Chairman of the MODX Advisory Board

                  In need of a MODX consult? Try our MODX Developers Experts!
                  • 18463
                  • 121 Posts
                  Martijn van Turnhout Reply #18, 12 years, 9 months ago
                  Eens!
                    • 25483
                    • 741 Posts
                    Helemaal mee eens smiley

                    Als de uitslag van de poll bekend is hoor ik het graag, dan kan ik het bespreken met de andere moderators. Ik denk dat de lijntjes dan wat korter zijn aangezien ik direct in het forum dat speciaal voor moderators is kan posten wink
                      with regards,

                      Ronald Lokers
                      'Front-end developer' @ h2o Media

                    • Kijk, dat zou handig zijn smiley

                      Ik ga de poll proberen dit weekend te maken en hier neer te knallen en te mailen.
                        Sterc Internet & Marketing | MODX Founding Partner | Chairman of the MODX Advisory Board

                        In need of a MODX consult? Try our MODX Developers Experts!