We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
  • Hallo allemaal,

    Om maar eens voor wat activiteit te zorgen op ons geliefde Nederlandse forum, hierbij een vraag. Na de meetup had ik de activiteit nog op het forum nog eens bekeken en het viel me eigenlijk als eerste op dat we allemaal subforums hebben die het volgens mij niet duidelijker maken. De huidige indeling is:

    Dutch
    - Ondersteuning
    -- Veel gestelde vragen
    -- Modules
    -- Plugins
    -- Snippets & Code
    -- Design & Templates
    - Documentatie, tutorials en vertalingen
    -- Documentatie
    -- Tutorials
    -- Vertalingen
    - Community
    -- Aankondigingen
    -- Stel jezelf voor
    -- Site showcase
    -- De stamkroeg

    Een volwaardig forum dus, maar wat mij betreft compleet overbodig. Er is geen hond die weet waar hij moet posten en volgens mij moeten we domweg één forum hebben: Dutch / Nederlands. Niet meer en niet minder.

    Ik ben benieuwd wat anderen ervan vinden. Dit is een leuk moment om een verse start te maken, na een meetup en met een forum upgrade in het verschiet. Zijn jullie het ermee eens en zullen we 1 forum gaan maken waar we alles ingooien?
      Sterc Internet & Marketing | MODX Founding Partner | Chairman of the MODX Advisory Board

      In need of a MODX consult? Try our MODX Developers Experts!
      • 18463
      • 121 Posts
      Martijn van Turnhout Reply #2, 12 years, 9 months ago
      Ben het er helemaal mee eens! Het Nederlandse forumgedeelte is nu te uitgebreid en vaak kijk ik zelf sowieso meer in het Engelse gedeelte. Strippen die hap!
        • 24865
        • 289 Posts
        Helemaal mee eens. Hou het lekker simpel, voor de core MODX gerelateerde vragen kunnen wij als Nederlanders altijd nog terecht in het native Engelse gedeelte.
          @MarkGHErnst

          Developer at Adwise Internetmarketing, the Netherlands.
          • 25483
          • 741 Posts
          Ik ben wel voor een inkorting, maar om nou in 1x alles weg te gooien vind ik iets te ver gaan. Ik vrees dat dat hetzelfde effect heeft als nu en dat het Nederlandstalige forum nog steeds niet actief gaat worden.

          Mijn voorstel is om voor deze indeling te gaan:
          - Ondersteuning
          - Documentatie, tutorials en vertalingen
          - Site showcase
          - De stamkroeg

          Dan haal je al een heel groot stuk van de structuur weg, maar blijft er toch nog een duidelijke verdeling van type posts over.
            with regards,

            Ronald Lokers
            'Front-end developer' @ h2o Media

          • Heeft volgens mij totaal geen nut.

            Voor ondersteuning heb je het forum zelf en voor docs/showcase en stamkroeg maak je toch gewoon een thread aan? Dat zijn gewoon 3 threads die (hopelijk) actief zijn. Er wordt nu immers ook niet gepost. Het is handiger om 3 inactieve threads te hebben dan 3 inactieve forums.
              Sterc Internet & Marketing | MODX Founding Partner | Chairman of the MODX Advisory Board

              In need of a MODX consult? Try our MODX Developers Experts!
            • Ik ben helemaal voor verkleining van dit forum.. maar zoals Ronald ook zegt lijkt het me wel better dat er in ieder geval wel een aantal over blijven.

              Ik zou alleen de verdeling maken met Evo & Revo (net als de main forums) om dat uit elkaar te houden, en daar dan nog een stamkroegje bij.

              - Revolution (2.x)
              - Evolution (1.x)
              - De Stamkroeg
                Mark Hamstra • Developer spending his days working on Premium Extras and a MODX Site Dashboard with the ability to remotely upgrade MODX and extras to make the MODX world a little better.

                Tweet me @mark_hamstra, check my infrequent blog at markhamstra.com, my slightly more frequent ramblings at MODX.today or see code at Github.
                • 25483
                • 741 Posts
                Een combinatie van wat Mark zegt met dan losse threads zoals Gauke zegt gaat volgens mij wel goed werken. Ik zou dan alleen wel willen toevoegen dat er voor ’site showcases’ nog wel een apart gedeelte is.
                  with regards,

                  Ronald Lokers
                  'Front-end developer' @ h2o Media

                  • 18463
                  • 121 Posts
                  Martijn van Turnhout Reply #8, 12 years, 9 months ago
                  Ik ben het eens met de indeling van Mark. Ik kan me voorstellen dat die indeling nog van nut kan zijn. Maar niet groter dan dat.
                  • Jongens, dat heeft toch helemaal geen nut?

                    - De laatste showcase post is van Juli 2010. De post daarvoor was van April 2010. De post dáárvoor is van 2009.
                    - De stamkroeg heeft een nieuwjaars wens van 1 januari 2009. Geen 1 post in 2010 of 2011.

                    Daar moeten dus gewoon topics voor gemaakt worden, geen forums. Loopt dat storm en wordt het een bende? Dan kun je dan altijd nog uitbreiden.

                    Een revo of eve scheiding is wel handig, maar kun je misschien ook met een [evo] of [revo] prefix doen, door dit bovenaan het forum met een sticky te communiceren: "Gebruik [EVO] of [REVO] in je topic-start!".

                    Ik denk dat jullie op zaken vooruitlopen. Laten we deze handel eerst eens actief krijgen. Dan kunnen we later opdelen, als het nodig is. Onoverzichtelijk wordt het zonder topics toch niet.
                      Sterc Internet & Marketing | MODX Founding Partner | Chairman of the MODX Advisory Board

                      In need of a MODX consult? Try our MODX Developers Experts!
                      • 18463
                      • 121 Posts
                      Martijn van Turnhout Reply #10, 12 years, 9 months ago
                      Ik wissel nogal snel van mening in deze thread grin, maar wat GP zegt, klopt wel. Laten we eerst kaal beginnen en na een tijdje (half jaar of iets dergelijks) de boel evalueren. Als het in het Nederlands gedeelte dan nog steeds niet storm loopt, dan laten we alles zo. Merken we wildgroei op, dan kunnen we altijd nog de boel verder opdelen.