We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 50887
    • 6 Posts
    Ik stel mezelf (Harry) even voor.
    Zelf CMS'en gebouwd, handig met PHP en javascript (hoewel nog 'strugging with' OOP, dat kwartje is nog niet echt gevallen), goede kennis van html en css. Zelf coden en uitvinden ligt me wel, en sommige zaken die ik gemaakt heb zijn gewoon niet in een bestaande cms-omgeving te doen.
    Maar zelf het wiel uitvinden is ook niet alles. Daarom onlangs in Joomla gedoken, een site daarin gemaakt. Toch voel ik me daar een kat in een vreemd pakhuis, omdat ik de logica wil snappen, 'erachter' wil kijken en er meer invloed op hebben. Misschien nog te weinig ingewerkt, maar het ongemakkelijke bleef. Met alle respect voor Joomla overigens.
    Dus ik wilde iets wat beter aansluit bij mijn 'zelf doen instelling': op grond van googelen en lezen bleven Silverstripe en ModX over, waarbij ik het gevoel had dat ModX dat het meest reflecteert. Ook denk ik dat ModX het wel mogelijk maakt om eigen code goed te integreren.
    Net een dag of 2 bezig; begonnen met de html output van de joomla site in een template te zetten en dan maar aanpassen en strippen.
    Wayfinder en menu-building zijn nu aan de beurt. Weet nog niet wat er allemaal mogelijk is. Met name vind ik het belangrijk dat de eindgebruiker in staat is om zelf pagina's + menu-items aan te maken en invloed te hebben op menu. Zal ongetwijfeld kunnen. Wat ik van joomla wel mooi vond was de front-end editing, hoop dat iets dergelijks ook mogelijk is.
    Ander belangrijk ding is responsive design. Hoop dat daar bestaande templates in zijn, want weinig zin de css voor responsive zelf te maken.
    Tips voor een beginnende ModX'er welkom, met name t.a.v. packages die volgens jullie onmisbaar zijn.
    Met nachtgroet,
    Harry
    (werk met de laatste Revo)

      • 9995
      • 1,613 Posts
      De templates wil je toch zelf maken?
      Je hebt alleen kennis nodig van HTML CSS verder kun je alle kanten op.
      MODX is uitermate geschikt voor custom pagina's.
      In het begin misschien iets lastiger te leren maar wordt daarna alleen maar leuker.

        Evolution user, I like the back-end speed and simplicity smiley