We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 36818
    • 119 Posts
    For english see below.

    Liebe Community,

    Seit einiger Zeit arbeiten wir mit MODX. Ein phantastisches Teil! Und mit der Zeit kommt man immer wieder an einen Punkt, an dem man nicht weiter weiss.
    Vor allem die Komplexität des Managers lässt wahrscheinlich viele von uns verzweifeln. Und gerne möchten viele auch zum Gelingen von MODX beitragen, wissen aber nicht wie.
    Auch auf der letzten MODXpo in Köln habe ich gesehen, dass für viele die Kombination PHP/ExtJS/MODExt/Smarty eine grosse Hürde darstellt. Auch ich zähle mich zu diesen Leuten. Aber: ich möchte mehr wissen.

    Mein Vorschlag
    Gerne würde ich ein zweitägiges Treffen organiseren, das folgende Punkte abhandelt:

    • Funktionsweise des Managers (Welche Wege geht ein Befehl, welche Dateien sind involviert?)
    • Arbeiten mit Git (Wie wende ich das an? Wie kann ich zu MODX beitragen?)

    Vorgehensweise

    • Vorträge von MODX-Gurus
    • Workshops mit konkreten Beispielen

    Zeitraum
    4. und 5. Oktober

    Ort
    Engelberg, Schweiz

    Bevor ich mit den Vorbereitungen anfange, möchte ich von Euch gerne wissen: wäre ein Interesse vorhanden?

    Mit besten Grüssen
    Fabian

    *********
    english:

    Dear community,

    Since several years we work with MODX. It is a phantastic piece of software! But everyone of us someday get to that point: you don't know how it works.
    Formost the complexity of the manager lets a lot uf us become desperate. But we would love to help to improve MODX.
    At the last MODXpo in cologne I realized that the combination of PHP/ExtJS/MODExt/Smarty is a big obstacle to get really involved into MODX. I am one of these guys.

    Proposition
    I would like to organise a meetup that covers the following subjects:


    • How does the manager work? (Where does a call come from and where does it goes? What files are involved?)
    • Working with Git (How do I use it? How can I help to improve MODX?)

    Approach

    • Speeches from MODX-Gurus
    • Workshops with concrete examples

    Date
    October, 4th and 5th

    Location
    Engelberg, Switzerland

    Before I start with the organisation I would like to know: would anybody be interestet to join such an event?

    Sincerely
    Fabian
      • 40045
      • 534 Posts
      I'm in =)...coming from Bern!

      Could enlighten to a certain level how the manager works (basic request flow, where is what etc.) and also how to contribute to modx with git (that better than the first =D)