We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 38525
    • 26 Posts
    Hallo allemaal,

    Zaterdag 25 januari a.s. is de eerste NL MODX meetup van het jaar!

    En dit keer voor de verandering eens in het midden van het land. Een mooie gelegenheid dus voor mensen uit het westen en zuiden om ook aan te schuiven, en hopelijk komen alle noorderlingen natuurlijk ook gewoon gezellig buurten smiley

    Meer info: http://www.meetup.com/modx-nederland/events/160349642/

    Wat gaan we doen?

    We gaan actief aan de slag met MODX! Ik vond de interactie van de vorige meetup erg leuk en denk dat iedereen daar veel van opsteekt. Vandaar mijn idee voor deze opzet, iets minder presentaties en iets meer knutselen en kennis delen!

    Het belangrijkste uitgangspunt: het is voor ieder niveau de moeite waard. Dus of je nou net begonnen bent met MODX, of al tientallen sites gebouwd hebt: kom gewoon langs, neem je laptop mee en dan maken we er samen een leuk en leerzaam dagje van!
    Het soort van programma:

    Om er een beetje in te komen met z'n allen, en om het voor iedereen interessant te maken en te houden, stel ik voor met de volgende 2 onderdelen te beginnen:

    • Workflow wandeling (voor veteranen) Er zijn 1001 manieren om iets te doen in MODX. Vandaar dat iedereen waarschijnlijk zijn of haar eigen, unieke workflow heeft ontwikkeld. Met of zonder Git, localhost of testdomein, kale installatie of eigen distributie, of met Flexibility, met of zonder static resources... Door gezamenlijk door elkaars workflow heen te wandelen leren we vast een boel!

    • Introductie in MODX (voor nieuwkomers) Wanneer je nog niet (of niet zo lang) met MODX werkt, dan is een introductie waarschijnlijk wel zo fijn. En wat is er dan mooier dan persoonlijke begeleiding van een MODXpert, waarbij je in vogelvlucht langs alle basiselementen wordt geleid!

    Vervolgens komen, in willekeurige volgorde, deze onderdelen aan bod:

    Vraag het de experts
    Heb je aanhoudende ruzie met een bepaalde package in MODX? Of heb je het jezelf weer veel te moeilijk gemaakt en zit je nu muurvast? Neem je probleem mee en leg het voor aan het panel van MODXperts.

    Eventjes iets Extra's
    Iedereen gebruikt extra's / add-ons / packages in MODX, en iedereen kan waarschijnlijk ook wel een favoriete extra bedenken... Daarom beginnen we met de rondvraag: wat is je favoriete add-on, en waarom? Het mag natuurlijk een bekende zijn (wie houdt er nou niet van getResources?), maar het is natuurlijk vooral leuk als ie wat exotischer is!

    Daarna gaan we het wat praktischer maken... We pakken allemaal een package die we nog nooit gebruikt hebben en gaan daar eens een half uurtje mee stoeien. Alleen, of in groepjes..

    Mededelingen van ModMore en van mij
    Mark gaat iets vertellen over de laatste ontwikkelingen van ModMore en ik heb ook nog een vraag aan jullie...

    Show us what you got
    Heb je recentelijk iets moois opgeleverd? Of iets heel handig opgelost in MODX? Laat zien! Laat zien! Degene die het verst boven zichzelf uit is gestegen wint een fantastische prijs! Ik zeg niet wat, maar het wordt gesponsord door ModMore wink

    Borrel
    Geen MODX meetup zonder wat gezelligheid na afloop natuurlijk!

    Tot zaterdag!