We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 44687
    • 3 Posts
    Hallo,

    Ik heb samen met een developer een website gemaakt en nu zijn wij op verzoek van de
    opdrachtgever op zoek naar een ModX module die :
    - invulformulieren kan opzetten
    - de daaruit voortkomende aanmeldingen kan verzamelen
    - en deze als één CSV file kan uitspugen, zodat deze in Excel geopend kan worden

    Er is voor ModX ooit een module ontwikkeld die hieraan voldoet:
    http://modx.com/extras/package/formsave

    Maar... Helaas werkt onze website (vanwege o.a. de hosting) met ModX Evolution en deze module is voor Revolution. En dat werkt kennelijk niet :-/

    Vooralsnog hebben we nog geen geschikte oplossing gevonden.
    Ik ben benieuwd of iemand met ervaring me verder kunnen helpen.
    • Ik ben heel bang dat je die niet gaat vinden voor Evo, of het moet al in eForm zitten...

      Wij hebben overigens een soort van FormIt generator gemaakt voor Revo, waarbij de klant zelf formulieren kan maken, die vervolgens opgeslagen worden en die dan ook nog eens geexporteerd kunnen worden in CSV.

      Overigens, als je door een host wordt beperkt en verplicht bent Evo te gebruiken, dan ben je volgens mij toe aan een nieuwe host wink
        Sterc Internet & Marketing | MODX Founding Partner | Chairman of the MODX Advisory Board

        In need of a MODX consult? Try our MODX Developers Experts!
        • 44687
        • 3 Posts
        Bedankt voor je feedback.

        Tja... weer overschakelen lijkt me nu niet het juiste moment voor.
        Voor nu wilde in zo'n verhuizing even achterwege laten, we draaien net eindelijk. Maar ik ga me er eens in verdiepen...

        Hoe lastig zou 't zijn om zoiets voor EVO te ontwikkelen?

        • Ik heb eerlijk gezegd nog nooit een component gebouwd in Evo. We doen dat pas sinds het revo tijdperk. Ik heb 't idee dat met wat hack-werk het eenvoudiger is in Evo, omdat het nog minder ExtJs-ig is.
            Sterc Internet & Marketing | MODX Founding Partner | Chairman of the MODX Advisory Board

            In need of a MODX consult? Try our MODX Developers Experts!
            • 36572
            • 20 Posts
            Je kunt een snippet schrijven en die afvuren op het eFormOnMailSent event.
            ( &eFormOnMailSent=`[!snippetNaam!]`).

            Stop het dan in een custom tabel.

            Maak vervolgens ene module en zet hier je PHP in.
            Dus een overzichtje van alle mogelijke formulieren + een download knopje.


            Dit doe ik uit mijn hoofd dus weet niet zeker of het 100% goed gaat. Maar het concept klopt wel wink
              Developer @ Sterc bureau voor internet & marketing
              • 7455
              • 2,204 Posts
              Om forms te maken zou ik gewoon eform gebruiken, en dan hebt iets heel simpels voor evo om de velden in de database te saven: eform2db.
              http://forums.modx.com/index.php/topic,8111.0.html

              @frisco, je moet daar alleen de snippetnaam weergeven dus: &eFormOnMailSent=`snippetNaam`.


              Dimitri

                follow me on twitter: @dimmy01