We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 28456
    • 83 Posts
    Ik maak al geruime tijd websites met modX/Twitter Bootstrap en dat gaat opzich wel goed. Alleen vraag ik me steeds af wat is nou de beste manier op e.a. op te zetten.

    Wat ik tot voor kort altijd deed dat is op de online server beginnen zodat de klant gelijk mijn vorderingen kon zien en ik de mogelijkheid heb om gelijk te kijken of de site het op verschillende device's en OS'en en verschillende browsers goed functioneerde.

    Nu ben ik met "Less" bezig en zie hier ook de voordelen van. Om met Less te werken heb ik locaal en server(MAMP) gemaakt om e.a. mee te testen. Maar Less is niet gemaakt om de gecompilde .css file ergens online op te slaan. Met als groot nadeel dat ik de site waar ik mee bezig ben alleen op mijn computer kan bekijken en dus niet kan testen of aan de klant kan laten zien.

    Dus mijn vraag is wat is een beste manier van werken of hoe doen jullie het?

    Groet,
    Stefan
      • 24629
      • 370 Posts
      Hi Stefan,
      Ik werk ook wel met TwBootstrap alleen gebruik in SASS ervoor (op github staat en SASS versie vanTB).Ook ik werk lokaal met MAMP en codekit om alles te compilen. het design/develop doe ik lokaal in Webstorm. Als de css correct is load ik het up (1 klik in webstorm) zodat de klant mee kan kijken.
      Het lokaal maken van je SASS/CSS heeft als voordeel dat het even fout kan gaan zonder dat een klant gaat piepen. en met LIVE reload zie je het ook direct. Dus ik doe praktisch hetzelfde als jij alleen load ik de css handmatig up als ik er blij mee ben

      Ralph