We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 3102
    • 50 Posts
    Hallo,

    Een site die ik aan het bouwen ben loop ik tegen paar kleine problemen aan.
    Per pagina kun je de foto's van de header veranderen, nu wil ik het graag zo hebben dat als de pagina geen foto heeft voor de header dat die dan de foto's van home pakt. Voor het uploaden van de foto's maak ik gebruik van MIGX.

    Op de home pagina willen we ook graag de 5 laatst toegevoegde afbeelding tonen fotoalbum. Als fotoalbum maken wij gebruik van Gallery.
      • 37105
      • 194 Posts
      Hoi Benjamins,

      V.w.b. het tonen van de laatste 5 toegevoegde afbeeldingen kun je dat volgens mij doen via onderstaande aanroep van Gallery:
      [[!Gallery? &album=`xxxxxx` &sort=`createdon` &dir=`DESC` &limit=`5`]]
        Codeplaza Webdesign: for professional websites at low cost
        • 3102
        • 50 Posts
        Het probleem is juist als er een nieuw album aangemaakt wordt dat er niet elke keer &album=`` moet worden aangepast.
        Het liefst heb ik gewoon de laatste 5 afbeeldingen van de laatste aangemaakte album.
          • 37105
          • 194 Posts
          Is dit een optie?

          [[!Gallery? &album=`[[!GalleryAlbums? &sort=`createdon` &dir=`DESC` &limit=`1`]]` &sort=`createdon` &dir=`DESC` &limit=`5`]]

          Hiermee wordt volgens mij de laatste 5 afbeeldingen getoond van het laatst toegevoegde album.
            Codeplaza Webdesign: for professional websites at low cost
            • 3102
            • 50 Posts
            Helaas werkt het niet, ik krijg een error 500.
            Als ik [[!GalleryAlbums? &sort=`createdon` &dir=`DESC` &limit=`1`]] alleen in het template zet krijg ik die titel wel.
            Als ik de titel in &album=`` zet krijg ik de foto's ook wel te zien.

            Zelf weet ik niet wat er mis gaat.
              • 37105
              • 194 Posts
              Ah, ik vermoedt dat je zelf nog een 'kale' template moet maken voor de titel van album. De standaard template die GalleryAlbums aanroept is galAlbumRowTpl en heeft diverse opmaak die je terugkrijgt en waar Gallery-snippet over struikelt. Voeg eens een &rowTpl toe aan aanroep:
              [[!Gallery? &album=`[[!GalleryAlbums? &rowTpl=`xxxxx` &limit=`1`]]` &limit=`5`]]

              waarbij je in de chunk voor de &rowTpl alleen de titel van album weergeeft. Dus bijvoorbeeld:
              [[+name]]

              Zoals je ziet heb ik parameters &sort en &dir weggelaten, want de value die opgaf is al default dus overbodig smiley
                Codeplaza Webdesign: for professional websites at low cost
                • 3102
                • 50 Posts
                Hartelijk bedankt dat probleem is opgelost, nu alleen nog zo maken dat het er mooi uit ziet.
                Weet je toevallig nog een mooi jQuery pop-up om de photo's in te tonen?
                  • 37105
                  • 194 Posts
                  Mooi dat het probleem opgelost is! Ik gebruik zelf eigenlijk altijd FancyBox [ http://fancyapps.com/fancybox/ ]
                  Krachtig, mooi en simpele maar duidelijke navigatie!

                  Als je tevreden bent met de door mij geboden oplossing, mag je jouw vraag als beantwoord kenmerken.
                    Codeplaza Webdesign: for professional websites at low cost