We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 36618
    • 26 Posts
    Vandaag een redelijk zware dag achter de rug met het live zetten van onze website in MODX. Veel gedoe. We hebben de website ontwikkeld op subdomein.ontwikkelwebsite.nl (voorbeeld) alles werkt.

    Maar wij wilde de website lanceren EN omzetten naar een nieuwe host.. Nadeel is dan dat je min of meer in het donker aan het werken ben omdat de DNS nog niet om is.

    TIP:
    Schaf een testdomein aan, maak niet uit welke, als is het qwertyuiopasdfghjklzxcvbnm.nl
    Welke je in zelfde hosting park hebt hangen als de domein welke je hebt verhuist en waarvan je de DNS hebt doorgevoerd. Zo kun je op je testdomein lekker MODX installeren, je database aanmaken, je assets uploaden en CHMOD 777, je core/cache 777, je componenten uploaden, je config files aanpassen en je uploads/images en uploads/pdf files uploaden en niet te vergeten je .htacces bestand uploaden...

    Wat ik toen deed, database helemaal leeg maken en de database met content en instellingen van de DEV database injecteren. Zo heb ik vandaag een livegang op een nieuwe server gesimuleerd.

    En vergeet niet bij livegang:

    • metatag no-follow uit je header te halen (welke je wel op je dev zit gebruikt omdat je niet wilt dat je dev site in google zichtbaar is)
    • je robot.txt aanpassen
    • google analytics in je head plaatsen (vergeet je nog wel eens bij livegang)
    • favicon.ico niet te vergeten
    • htaccess uploaden
    • en je google webmaster html bestand niet te vergeten
    • clear cache in je MODX manager!
      • 36618
      • 26 Posts
      Bedenk mij nu een vraag nu de website live staat.

      Een website blijf je doorontwikkelen. In ideale omstandigheden, doe je dit op een ontwikkel server en plaatst je live. Hoe voorkom je dat je instellingen en content overschrijft?

      Het lijkt mij een goed idee om je template los te trekken uit het cms, dus als bestand op de server ipv in het cms te beheren.
      • Maar wij wilde de website lanceren EN omzetten naar een nieuwe host.. Nadeel is dan dat je min of meer in het donker aan het werken ben omdat de DNS nog niet om is.

        www.inspiredm.com/inoobs-the-dns-trick-every-developer-must-know/

          Mark Hamstra • Developer spending his days working on Premium Extras and a MODX Site Dashboard with the ability to remotely upgrade MODX and extras to make the MODX world a little better.

          Tweet me @mark_hamstra, check my infrequent blog at markhamstra.com, my slightly more frequent ramblings at MODX.today or see code at Github.
          • 36618
          • 26 Posts
          Mark MODX Hamstra, dank! Heb die truc ooit eens voorbij zien komen, een developer vroeg mij mijn hostfile aan te passen. Dat was het dus. Thanks