We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 39695
    • 1 Posts
    Hoi

    Ik ben absoluut een groentje in het gebruiken van modx. Ik heb er een paar lessen over gehad op school en ben er zelfs in geslaagd een site te maken. Nu heeft mijn schoonvader mij gevraagd een site voor hun zaak te maken.
    Ik heb op school altijd gebruik gemaakt van modx op hun server. Nu moet ik het dus op mijn computer thuis installeren.
    Ik ben als volgt te werk gegaan. Ik heb een ftp programma gedownload, filezilla.
    Daarna heb ik modx evolution gedownload.
    Bij het openen van filezilla moet ik de host, usernam en password ingeven. Hier is dus mijn probleem.
    Aangezien mijn schoonvader in italië woont hebben ze ook een provider in Italië gebruikt. Ik heb hier geen ''ftp'' host maar een domeinnaam.
    Hoe kan ik dit oplossen? Misschien een ander programma gebruiken inplaats van filezilla?

    Heel erg bedankt

    Groetjes
      • 39693
      • 3 Posts
      Hallo Groentje ;-),

      Je probleem heeft niet zo veel met MODX te maken, maar meer met hoe je een site online krijgt.
      Filezilla is prima, die kun je zeker goed gebruiken.

      Aan een domeinnaam zit normaal een hostingpakket gekoppeld, en daar kun je dan weer met FTP je bestanden neer zetten.
      Het kan dus zo zijn dat dat je schoonvader alleen maar een domeinnnaam geregistreerd heeft, en er dus helemaal geen hostingpakket aan gekoppeld is !!!
      Daar zul je dus eerst duidelijkheid in moeten krijgen.

      Het is trouwens wel handig om van het hostingpakket even te controleren of MODX goed ondersteund wordt.
      Als er nog geen hosting pakket aan het domein gekoppeld is, is het slim om daar eerst even goed over na te denken.
      Daarnaast moet je er ook een database beschikbaar zijn bij het hostingpakket, als het goed is weet je dat nog van de installatie op school.

      Kijk even of je hier mee verder kunt.

      Als het niet lukt geef je maar een gil !

      Succes er mee..