We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 38428
    • 8 Posts
    Dag beste MODX-mensen

    Zou er mij iemand op een heldere manier kunnen vertellen hoe ik een 'vind-ik-leuk'-knop voor Facebook kan integreren op mijn site? Zelf heb ik enkel via een E-portfolio op school kennisgemaakt met MODX, dus ik kan (voorlopig nog) enkel de eenvoudige stappen binnen MODX reproduceren die mijn lector me leerde.

    Mijn site heb ik gemaakt volgens de template 'Fractalbroccoli'. (Vertrokken vanaf deze template, en enkel qua vormgeving wat aanpassingen gedaan) Enkel de header en het menu blijft dus op elke pagina zichtbaar, en het is de bedoeling om de likebox ergens te laten 'zweven' langs de body. (Lijkt me het mooiste effect)

    Via Facebook heb ik al ontdekt hoe ik de juiste code kan genereren voor zo'n likebox, maar ik weet niet waar ik deze best plak in dat hele code-document. Chunks en dergelijke zijn momenteel nog chinees voor mij, maar het zou fantastisch zijn mocht ik de likebox in zo'n chunk krijgen. Weet iemand raad?

    Groetjes!
      • 37390
      • 9 Posts
      Als ik me niet vergis, heb je twee stukjes code bij een facebook-like-box. De eerste (javascript) plaats je in de header-chunk(?) direct onder de <body>-tag.
      Het tweede stukje code plak je in een nieuwe chunk, en die noem je bijv Facebook.
      Vervolgens plaats je de chunk in je template op de gewenste positie (div-je erom en css-en maar!)
      De call wordt dan {{Facebook}} voor ModX Evo en [[$Facebook]] voor ModX Revo.
      Succes!
        • 38428
        • 8 Posts
        Enorm fel bedankt hoor! Het is gelukt!

        Weet je toevallig ook raad voor volgende twee kleine 'problemen':

        - Hoewel ik de optie 'show faces' had aangevinkt voor ik m'n code liet genereren, toont de applicatie niet de gezichten van de mensen die de pagina reeds leuk vinden. Vreemd, he?

        - Momenteel staat de button redelijk ongelukkig tegen de rand van m'n scherm geplakt. Heb een poging gedaan om die chunk waarin ik alles plaatste te lay-outen in mijn css-bestand (zoals je zei, handige tip!), maar er lijkt helemaal niets aan het resultaat te wijzigen. Zo'n chunk lay-outen doe je toch op volgende wijze, niet? (Zie hieronder mijn probeersel, haha)


        /* facebook */

        #facebook {border: 10px solid #3a341c;
        border: 10px solid #3a341c; padding: 15px; background: #EFFCF0; }

        Groetjes!
        Jessie
          • 37390
          • 9 Posts
          Hoi Jessie,
          Sorry voor de late reactie, mss is het niet meer nodig, maar alsnog een antwoord dan:
          Wat die "show faces" optie betreft durf ik niet te zeggen waar het aan kan liggen.

          Wat de css betreft: Gewoon even een margin invoeren, als de knop helemaal links tegen de rand stat wordt het dan:
          #facebook {border: 10px solid #3a341c; padding: 15px; background: #EFFCF0; margin-left: 10px; }