Jag börjar nu närma mig fullbordandet av översättningen av MODx Revolution. Det mesta är gjort, men jag har fastnat lite på översättningen av pakethanteringen (package_builder.inc.php). Jag kan för lite om programmering för att på ett bra sätt översätta vehicle/resolve/resolver. Att allt jag läst om programmering är på engelska gör det inte lättare. En diskussion kring dessa begrepp har
tidigare förts i forumet, men jag blir inte mycket klokare av den. Du som är kunnigare på det här området är välkommen med förslag.
I övrigt så är alla förslag på förbättringar på hela översättningen välkomna! Det vore kul att kunna skicka med en riktigt slipad översättning när Revolution släpps.
Jag skickar också med det skript jag använt för att ha koll på hur jag legat till under arbetets gång. Det hjälper den som översätter på ett bättre sätt än coroicos skript. Det ligger i roten på MODx-installationen, men kan ligga var som helst i MODx-strukturen. Zippa bara upp den bifogade filen i din MODx-installation så bör allt komma där det hör hemma.