We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 16034
    • 107 Posts
    Hejsa,

    Jeg har opdateret oversættelsen af manageren. Den indeholder nu alle de samme opslag som den engelske i 0.9.6.1.

    Jeg har tilføjet den til wiki’en her: http://wiki.modxcms.com/index.php/Manager_da-dk.

    I den forbindelse lavede jeg et lille script som tjekker en oversættelsesfil med en anden som reference:
    <?
    include("danish.inc.php");
    $dk=$_lang;
    
    unset($_lang);
    include("english.inc.php");
    $en=$_lang;
    unset($_lang);
    echo "<?php\n";
    foreach($en as $key => $value)
    {
    	if (isset($dk[$key])) {
    		echo "\$_lang[\"".$key."\"] = '".str_replace('\'','\\\'',$dk[$key])."';\n";
    	}
    	else {
    		echo "\$_lang[\"".$key."\"] = ''; // English version: '".str_replace('\'','\\\'',$value)."'\n";
    
    	}
    }
    echo "?>";
    ?>


    Det løber gennem alle værdier i den engelske fil og tjekker om de er i den danske. Hvis de er skrives de ud igen, hvis ikke sættes de til ’’ og den engelske version skrives i en kommentar. Derefter retter man filen til manuelt ved at tilføje header-kommentaren (som scriptet ignorerer) og søge på alle tilfælde af "English version" og rette dem til.

    Scriptet skal ligge i samme folder som language-filerne (eller stierne skal rettes til ovenfor) og det kan selvfølelig bruges med andre sprog ved simpelthen at rette hvilken fil der inkluderes.
      MODx snippet-glossary 101:
      Ditto = Content Lister -- Wayfinder == Menu Builder -- Jot = Comment Control