We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 16680
    • 73 Posts
    Hejsa

    Såvidt jeg har forstået, bruger modx som udgangspunkt utf8 tegnsættet(?)
    Når jeg prøver at vise data fra mySQL på en side i modx, går det hele tiden galt med de danske bogstaver. Har både prøvet at sætte tegnsættet i mySQL til utf8_bin, utf8_danish_ci samt latin1_danish_ci, men uden held.

    Jeg prøvede så at ændre modx’s tegnsæt i konfigurationen til ISO-8859-1 og det ser ud til at virke. Eneste problem er bare at dette får hele manager delen til at vise de danske bogstaver forkert.. (suk)

    Har nogen et godt råd?

    Indtil nu har jeg brugt utf8 i modx og det har fungeret fint, så jeg håber jeg kan fortsætte med det på trods af at mySQL ikke helt kan finde ud af det tilsyneladende..

    mvh larsb
      Signature on it's way
      • 6173
      • 34 Posts
      Hej.

      Du er ikke den eneste der har dette problem. Jeg har endnu ikke fundet en løsning men håber på der er andre der kan hjælpe os.

      Problemet sniger sig også ind i min kontakt form og bevirker at de svar jeg får den vej ser helt håbløse ud når æ ø å ikke er til stede.

      Nogen der kan hjælpe ?
        • 6173
        • 34 Posts
        Hej jeg har fundet en løsning til vores problem.... eller i hvert fald mit mysql problem.

        Indsæt følgende kode inden du fyrer din mysql af:

        mysql_query("SET NAMES utf8");


        Denne linie gør til at dine æ ø å kommer rigtigt ud.

        Jeg løste dog mit problem med kontaktformen ved at hente seneste version af e-form.

        Håber du kan bruge set names funktionen.