We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 26058
    • 2 Posts
    Tervehdys härmäläiset MODx-ihmiset.

    Olen etsiskellyt CMS:ää, jolla saisi esitettyä mahdollisimman vähällä koodaustaidolla (HTML+CSS -perusteet) täysin leiskan näköisen sivuston. Minkälainen prosessi olisi esimerkiksi http://www.markkinointiassari.fi -sivuston muuttaminen MODx:n päälle? Nyt sivustot on toteutettu imagemap-työkalulla ja kaikki on kuvaa, joka ei tietenkään ole hyvä asia.

    Joomla on itselle tuttu CMS, mutta vajavaisen koodaustaidon ja -ymmärryksen takia templaten rakentaminen ei ole onnistunut. Mahtaakohan minulla olla toivoa MODx:n suhteen? wink
      • 7923
      • 4,213 Posts
      Voit tehdä leiskan normaalisti html + css sivuna. Sitten vain siirrät leiskan tiedostot (kuvat + css) palvelimelle ja copy pastetat html koodin uudeksi sivupohjaksi. Sen jälkeen sivupohjaan MODx tagit paikalleen (sivun otsikko, sisältö jne) ja siinä se.

      Eli ei tarvitse koodaus osaamista.. html ja css osaaminen riittää.

      Täältä lukaset "Designing" alueen.


        "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."
        • 10913
        • 66 Posts
        Komppaan Dozea tässä.

        Itse olen aikanaan jopa joutunut Joomlaa käyttämään joten tiedän sen olevan kohtalaisen hankalasti leiskattava CMS. Modx:n suhteen leiskaus on paljon suoraviivaisempaa. Html+css-osaamisella tehdään jo paljon. Lisäksi muutaman Modx-tagi joukkoon ja siinä on toimiva sivu.
          The sun always shines for tough guys.
          • 26058
          • 2 Posts
          Kiitos kannanotoista. Nyt, kun vertaan ModX Designing-dokumentaatiota Joomlan vastaavaan, taidan aloittaa perinpohjaisen ModX-opiskelun!
            • 7923
            • 4,213 Posts


              "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."
              • 16610
              • 634 Posts
              Jos HTML + CSS -osaamisen kanssa on vähän niin ja näin, eikä tekninen puoli oikein muutenkaan kiinnosta (mm. MODx:n päivityksistä huolehtiminen), niin melkein suosittelisin jotain http://www.cushycms.com/ -palvelun kaltaista ratkaisua.

              CushyCMS on kelpo ratkaisu omaan käyttöön, tosin loppuasiakkaille en kyllä lähtisi tuota myymään sen rajoittuneisuuden ja lokalisaation puutteen vuoksi.

              En missään tapauksessa halua lannistaa innostusta opetella MODx:ää, sillä sen opettelu todella palkitsee ja antaa aivan varmasti uusia ideoita. Mutta jos liiketoimintasi ei kuitenkaan säännöllisesti liity web-ratkaisuihin, niin käyttäisin ehkä energian johonkin muuhun.
                Mikko Lammi, Owner at Maagit