We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 26033
    • 21 Posts
    Minulta tiedusteltiin, että onnistuisiko "portaali" tyyppinen sivusto. Jonne kävijät rekisteröityvät, lisäävät kuvia, juttelevat chatissa, lataavat materiaalia yms. Tuo olisi kertaheitolla laajin projekti minkä olen koskaan tehnyt. Kysynkin siis, että minkälaisia liitännäisiä, koodinpätkiä, yms. tarvitsisi? Jos siis löytyy ModX:stä valmiina? Omat koodaustaidot ovat lähinnä ymmärtämisen puolella.
    Jos sitä vaikka lähtisi opettelemaan tuommoisen tekemistä.

    Mikä on laajin projekti minkä olet tehnyt ModX:n kanssa?
      • 15162
      • 59 Posts
      Olen aika epäpätevä ja myöhässä vastaamaan tiedusteluihisi, mutta tuollaisen portaalin luonti Modx:llä vaatisi aikamoista koodin luomista. Ei se ole kuitenkaan mahdotonta. Silti, voisi olla viisaampaa mennä jonkun asialle tarkoitetun softan kanssa. Vaikka joku foorumisofta ja siihen moduulit kiinni? ModxBB on projekti, joka yhdistelee phpBB 3 ja Modxää, mutta en ole ikinä itse pakettia testannut (http://www.modxbb.net/index.php?id=48). Pikaetsimisellä löytyi myös tällainen: ocPortal vaihtoehto, josta en ole ikinä kuullut, mutta joka tarjoaa paljon mitä kaipailit.

      Sinänsä itse vähän samassa tilanteessa, että jossain kohtaa aion "luoda" omallekin sivulle jonkinlaisen ympäristön käyttäjille (vaikka niitä ei ole laugh). Siksi olisi hienoa tietää, että miten lopulta toteutit tämän portaalin, jos sitä lähdit tekemään. Itse voisin avata vähän, että mihin Modx venyy, mutta todennäköisesti tiedät jo kaiken sen minkä minäkin CMS:n elastisuudesta ;P Pikaisella etsimisellä kuitenkin sain sellaisen kuvan, että joudut aika paljon luomaan koodia, jos haluat tuon portaalin pystyyn.

      Revolle ei ole vieläkään äänestys systeemiä. Tämän voin kertoa faktana, koska olen itse sellaista yrittänyt jostain löytää jo iät ja ajat. Tosin tämä on varmasti niitä helpompia asioita koodata itse, jos osaa tarvittavan kielen ;P

      Suomiosastolla on joku 0,000000001% Modx tiedosta, joten kannattaa mennä apua kyselemään tuolta englanninkieliseltä puolelta tai tehdä jotain etsintöjä Googlen kautta.

      E: Nyt sitten on Revollekin se poll systeemi: http://rtfm.modx.com/display/ADDON/Polls
      Tullut jouluaattona tongue
        • 16610
        • 634 Posts
        "Tyypilliselle portaalille" MODx ei ehkä ole paras ratkaisu ellei toteutus sisällä jo lähtökohtaisesti paljon ainutkertaista toiminnallisuutta. Erityisesti jos kyseessä on yhteisösivusto, suosittelen ensin harkitsemaan esim. Drupalia tai jotain "Facebook-tyyppistä" avoimen lähdekoodin pakettiratkaisua kuten Elgg. Näihin järjestelmiin on saatavilla valmiiksi huomattavasti enemmän erilaisia yhteisöllisiä laajennuksia kuin MODx:ään.

        Toki jos olet kokenut MODx:n ja PHP:n kehittäjä, saattaa olla, että moni asia sujuu kuitenkin helpoiten MODx:n kanssa, vaikka moni asia täytyisikin toteuttaa kokonaan itse. Erityisesti jos tarvittavien toimintojen halutaan toimivan juuri tietyllä tavalla ja näyttävän juuri tietyiltä, MODx on vahvoilla, vaikka paljon olisikin tehtävä kokonaan itse.

        MODx:llä on mahdollista toteuttaa erittäin laajoja projekteja. Alihankintana toteutettuja asiakasprojekteja en voi sopimussyistä mainostaa, mutta omista projekteista erityisesti kartoittaja.fi on erittäin laaja kokonaisuus, jossa yhdellä MODx-asennuksella hallitaan useita verkkotunnuksia täysin räätälöidyllä käyttöliittymällä. MODx:n päällä toimii myös ilmaisohjelmat.fi, joka on perinteisempi isohko verkkosivusto.
          Mikko Lammi, Owner at Maagit
          • 26033
          • 21 Posts
          Joo kyllä se on kääntynyt noihin valmiisiin sosiaalisempiin alustoihin. Mm. Social Engine (http://www.socialengine.net/)