We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 22540
    • 8 Posts
    Moi!

    Olen tässä jo jonkin aikaa miettinyt, että miten saisin sellaisen tekstiä sisältävän lohkon sivupalkkiin, jota asiakas voisi helposti päivittää? Sivupalkin pitäisi olla sellainen, että siinä on joka sivulla tai valituilla sivuilla sama tekstisisältö. TV:llä onnistun kyllä luomaan tekstilohkon, jolla on mahdollista syöttää joka sivulle eri teksti, mutta miten sen saisi niin, että teksti olisi kaikilla sivuilla sama. En löytänyt tähän mitään ratkaisua, joten täytyi tulla täältä kyselemään.
      • 16610
      • 634 Posts
      Kaksi mahdollista ratkaisua:

      1. TV, @INHERIT binding: http://svn.modxcms.com/docs/display/MODx096/What+are+%28at%29+Bindings

      Eli TV:n sisältö periytyy alaspäin sivuhierarkiassa.

      2. GetField snippet: http://modxcms.com/extras/package/173

      Yksittäisen sivun TV:n sisältö otetaan käyttöön muissa sivuissa.
        Mikko Lammi, Owner at Maagit
        • 22540
        • 8 Posts
        Kiitos vastauksesta!

        GetFieldin käyttö vaatii ilmeisesti kahden eri sivupohjan käyttöä, jottei sivuilla, jotka näyttävät toisen sivun TV:n sisällön, ole turhaa TV-kenttää ylläpitopuolella? Vai voiko GetFieldiä käyttää jotenkin muuten?
          • 16610
          • 634 Posts
          GetFieldin käyttö vaatii tosiaan tässä tapauksessa kaksi erillistä sivupohjaa tai muuten TV:t jäävät turhaan näkyviin muilla sivuilla.
            Mikko Lammi, Owner at Maagit
            • 10913
            • 66 Posts
            ManagerManager voi piilottaa tuon TV-kentän niiltä sivuilta, joissa sitä ei tarvita. Esimerkiksi itse olen tehnyt muutamalla saitilla asiakkaan ylläpidettävän tekstilohkon, jota hän voi muokata vain 1-tason sivulla. Muut olen sitten piilottanut ManagerManagerin avulla. Tässä toteutuksessa on käytetty @inherit-bindingiä, eli 1-tason sivuille tulee kaikille määrittää TV:n sisältö erikseen.

            Varmaankin @select-bindauksella sais tuon oletuksen määriteltyä siten, että hakee aina tietyn sivun TV:stä arvon, mikäli sitä ei ole ylikirjoitettu paikallisesti.
              The sun always shines for tough guys.