We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 16403
    • 4 Posts
    Olen uusi MODx:n kanssa ja todella tyytyväinen käyttäjä. Mutta nyt on noussut seinä vastaan ja on pakko kysyä apua.

    Haluaisin tehdä simppelin listamuotoisen tapahtumakalenterin, josta menneet kuukaudet ja tapahtumat poistuisivat un-publish daten perusteella. Haluaisin välttää template variableja, nimittäin sivuja tulee päivittämään moni muukin ja siksi haluan pitää systeemit mahdollisimman simppelinä.

    Olen kokeillut Wayfinderilla, Dittolla, EasyEventsillä ja Kalenderilla, mutta kaikissa on joku ei-toivottu ominaisuus tai sitten en saa asioita järjestymään oikein.

    Tulos pitäisi olla sellainen, että listassa on tapahtumat
    <h3>Maaliskuu</h3>
    26.-28.3. Viikonloppuristeily saaristossa
    30.3. Kokous neuvotteluhuone 1:ssä. Lue esityslista »

    <h3>Huhtikuu</h3>
    1.4. Sillinsyöntikilpailu
    jne.

    Sen lisäksi haluaisin nostaa etusivulle muutaman seuraavaksi tulevan tapahtuman.

    Sivuston hierarkia:

    Tapahtumakalenteri (id 55)
    --Maaliskuu (id 60)
    --- 25.-27.3. (id 62)
    --- 30.3. (id 70)
    --Huhtikuu (id 61)
    --- 1.4. (id 65)
    --- 4.-7.4. (id 64)
    --Toukokuu jne.

    Jokaisessa tapahtumassa on siis rivi tai pari riviä sisältöä, ja ehkä myös linkkejä. Ja juuri tämä on ongelma, jos voisin laittaa tapahtumat introtekstiin tai menu titleen, kaikki olisi hyvin. Mutta linkkien vuoksi tapahtumat on kirjoitettu sisältöön.

    Parhaimman tuloksen olen saanut Dittolla, jolla sain kaikki näkyviin ja muotoiltua kuten halusin, mutta järjestys oli väärä. Nyt en tosin saa sitäkään enää tehtyä.

    Ja olen siis ihmetellyt tuntitolkulla Ditton ja muiden muuttujia ja lukenut Wikiä ja ties mitä, enkä siis pääse enää eteenpäin.

    Onko tähän olemassa jossain valmis vastaus esim. vanha threadi tai jaksaisiko joku opastaa?

    huh
      • 14930
      • 70 Posts
      Olen itse toteuttanut juuri samanlaisen Dittolla (kts. http://uutispuuro.fi/menot). Eli on olemassa sivu "Tapahtumakalenteri", jolla ditto-call esim.

      [!Ditto? &parents=`tähän sivun Tapahtumakalenteri id` &depth=`1` &display=`200` &tpl=`TapahtumaTemplate` &sortBy=`pub_date` &sortDir=`ASC`!]


      Ja sivu Tapahtumakalenteri on kansio, jonka alla on dokumentteja jotka ovat näitä tapahtumia (jos haluat jaotella Managerin puolella tapahtumat kuukausittain kansioiden alle laita &depth-parametriin 3 ja jätät nuo kuukausikansiot julkaisematta). Yksi vaikeus tuossa on tapahtumien järjestäminen, mikä menee vähän käsityöksi: julkaisupäivämäärän mukaanhan automaattisesti tällä tavalla listatessa tulisi uusin tapahtuma aina ensimmäiseksi/viimeiseksi (riippuen tuosta &sortDir-parametrista), ja oletettavasti halutaan myös tulevat tapahtumat esille joten dokumentissa laitetaan kohtaan Pitkä otsikko tapahtuman päivämäärä ja käytetään julkaisupäivämäärää määrittämään tapahtuman kohta listassa muiden joukossa.

      Tällä tavalla (jos sinulla on jokin "valmis" tapahtumakalenteri/-lista josta tapahtumia nettiin lisäät) tulevat ne perukseltaan oikeaan järjestykseen, mutta uuden tapahtuman muiden väliin lisääminen vaatii sitten tuon julkaisupäivämäärän (minuuttien ja/tai sekuntien) rukkaamista.

      TapahtumaTemplate voi olla vaikka tyyliin
      <div class="meno_paivamaara">[+longtitle+]</div><div class="meno_otsikko"><a href="[~[+id+]~]" title="[+title+]">[+title+]</a></div>


      Käytännössä tässä omassa ratkaisussani miltei kaikki tapahtumat ovat linkkejä (Resource type: Weblink), osa ei ole, ja ne ovat oman kansionsa alla omassa sivupohjassaan, mutta perustoimintaperiaate on sama.

      EDIT: Ei varmaankaan helpoin eikä paras ratkaisu, mutta ihan toimiva.
        • 16403
        • 4 Posts
        Kiitos, muttamutta...tämä on juuri se mitä olen saanut itse aikaiseksi cool

        En vaan saa kuukausia jotka on kansioita ja niiden alla olevia tapahtumia oikeaan järjestykseen. Tällä systeemillä ne menevät kaikki yhteen pötköön ja miten sattuu.

        Eli etsin käskyä ja templatea jonka lopputulos olisi "järjestä vanhemmat menuindexin mukaan ja tee niiden titlestä otsikot. Sen jälkeen sijoita lapset oman vanhemman alle myös menuindexin mukaan".
        Ja sitten vielä sellainen koodiloinen jolla saisin nostettua muutaman seuraavan tapahtuman etusivulle.

        Tapahtumia tulee lisää milloin sattuu ja mihin väliin tahansa, joten siksi ajattelin että menuindex olisi helpoin tapa järjestää asiat paikalleen.
          • 14930
          • 70 Posts
          Vaikea sanoa enempää, jos sulla ei ole konflikteja menuindexien välillä yms. niin kyllä sen pitäisi toimia. En tiedä aiheuttaneeko ongelmaa se että lapset ovat eri kansioiden alla? Jos näin on, voisit kokeilla laittaa kaikki saman kansion alle ja kontrolloida niiden ryhmittelyä esim PHx:n avulla tai jotenkin muuten. Voisin kuvitella äkkiseltään että menuindexin kanssa puljatessa tulisi melko pian ongelmia jos on useita kansioita joiden sisältöä pitäisi listata. Ehkä jos olisi samassa tilanteessa niin testailisin jonkun muun parametrin mukaan järjestämistä? Tai miettisin onko kuinka tärkeää että lapsidokumentit ovat omissa kuukausikansioissaan? No, tässä jotain ajatuksia näin perjantai-iltapäivänä.. smiley