We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 26054
    • 9 Posts
    Eli ongelma on seuraavanlainen

    Kun koodaus on muutettu järjestelmän asetuksista utf 8 muotoon, toimii hallinnassa ääkköset mutta itse sivuilla ei muissa kohdissa kuin itse sisällössä.

    Kun muuttaa joksikin muuksi esim latin, toimii ääkköset itse sivuilla mutta hallinnassa häviää.

    Mikä tähän ratkaisuksi???

      • 7923
      • 4,213 Posts
      Helpoiten pääset kun asennuksessa laitat kaikki utf8:ksi. Nyt on ilmeisesti kannassa jotain utf8 ja jotain jonain muuna. Asennuksessahan saa valita collation ja charset asetukset, laita molempiin utf8 tai jos itse teet kannan, niin laita sen charset ja collation utf8:ksi, sitten modx managerin asetuksista sama.


        "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."
        • 26054
        • 9 Posts
        Voihan

        Ei toimi vieläkään ja ei kehtaisi uudestaankaan asentaa tietokantoja kun on jo hirmu homma tehty.

        JÄNNÄ juttu että kun utf on hallinnan puolella niin hallinta toimii. Kun muuttaa muuksi kaikki ääkköset häviää hallinnasta.
        UTF:llä toimii kaikki sisältötekstit joita on muokattu editorilla, mutta kaikki hallinnan kautta muokattavat otsikot, pitkät otsikot, login formin ääkköset ym mitkä eivät ole sisältötekstiä ja muokattu sisältöeditorilla muuttuu siansaksaksi samalla kun painaa tallenna nappia.

        Onko kellää siis kokemusta moisesta ongelmasta. Ja miten ja mitä pitäisi korjata... Alkaa toivo hiipua....

          • 16610
          • 634 Posts
          Ilmeisesti käytät MODx:n versiota 0.9.6.2? Apu ongelmaasi löytynee tästä: http://modxcms.com/forums/index.php/topic,28897.msg175744.html#msg175744
            Mikko Lammi, Owner at Maagit
            • 26054
            • 9 Posts
            JESSSSS!!!! Kiitos vinkistä.. nyt TOIMII.

            HELPOTTI