We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 10913
    • 66 Posts
    Moi!

    Rakentelen juuri sivustoa MODx:llä (ylläri), ja törmäsin pieneen ongelmaan. Olen aiemmin tehnyt vastaavantyyppisiä sivustoja puhtaalla koodauksella, mutta tällä kertaa myös muut ylläpitävät sivuja, joten MODx oli minun valintani taustalle. Valintakriteerini eivät varmaan kiinnosta, joten tässä tulee ongelman kuvaus.

    Sivurakenne on maksimissaan 3-tasoinen (Päävalikko-alavalikko-alavalikko2). Tarkoituksena olisi rakentaa 1- ja 2-sarakkeinen sivusto, jossa 2-sarake otettaisiin käyttöön vain, kun sivulla on alavalikoita. Päävalikot ovat headerissä. Päävalikkorakenne on rakennetty WayFinderilla, ja se toimii. Alavalikoita en saa toimimaan oikein. En halua näyttää 2-sarakkeessa päävalikoita ollenkaan, mutta aina ne sinne ilmestyvät. Tai sitten valikko alkaa väärästä kohti. Tuo alavalikkorakenne kun muuttuu sivukohtaisesti.

    Tällä hetkellä paras ratkaisu on tehdä jokaiselle alavalikkoja sisältävälle päävalikkorakenteelle oma template, ja se ei oikeasti ole mukavaa. Eihän näitä niin kauheasti ole, mutta jos minä yritän saada nuo muut vähemmän sivuista ymmärtävät sisällönluojat ymmärtämään tuon, niin siinä menee oikeasti ikä ja terveys.

    Kertokaa nyt paremmin tietävät, että miten tuo tehdään. Minä en enää jaksa hakata päätäni seinään tämän kanssa. Tähän on oltava parempi ratkaisu.


      The sun always shines for tough guys.
      • 7923
      • 4,213 Posts
      Käytä UltimateParent snippettiä kertomaan Wayfinderille miltä dokumentilta sen pitää näyttää valikko..

      Eli:

      [!Wayfinder? &startId=`[[UltimateParent]]` &level=`1`!] <-- tuo näyttää päävalikosta seuraavan alavalikon
      [!Wayfinder? &startId=`[[UltimateParent? &topLevel=`2`]]` &level=`1`!] <-- tuo näyttää alavalikosta seuraavan valikon

      Jne..


        "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."
        • 10913
        • 66 Posts
        Kiitoksia, juurikin mitä hain.

        Eilen tuli haettua tuolta lontoon murteen osastoltakin tovin aikaa, ja UltimateParenttiinkin törmättyä, mutta usko omiin taitoihin loppui kesken.

          The sun always shines for tough guys.
          • 7923
          • 4,213 Posts
          Jeps, kannattaa tosiaan hyödyntää tätä suomifoorumiakin kun on olemassa.. Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä vastauksia smiley


            "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."
            • 10913
            • 66 Posts
            Quote from: doze at Apr 30, 2008, 07:28 AM

            Ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä vastauksia smiley
            Eikö se mennytkään, että ei ole tyhmiä kysymyksiä, vain tyhmiä ihmisiä grin

            Mutta eiköhän tännekin tule kirjoiteltua. Lähinnä tyhmän ihmisen roolissa. Tapana kun on tehdä sovelluksilla asioita, joita ei ole dokumentoitu.
              The sun always shines for tough guys.
              • 2075
              • 4 Posts
              Ratsastan vielä tällä aiheella. Eli haluan alanavigaation näkymään erikseen ja se toimii hyvin edellisen ohjeen mukaan, mutta alanavigaatio näkyy myös päänavigaatiossa. Olen sinne laittanut jos jonkinmoista parametria, mutta en ole saanut sitä piiloon.

              Demo: http://www.psn.fi/modx/psn-pelaajat.htm
              Eli pelaajat näkyvät tuolla ylhäällä myös sad
                • 16610
                • 634 Posts
                Quote from: arj at Dec 18, 2008, 11:18 AM

                Eli pelaajat näkyvät tuolla ylhäällä myös sad

                Laita päävalikon Wayfinderin parametriksi &level=`1`, joka siis rajoittaa valikon vain yhdelle "dokumenttitasolle".
                  Mikko Lammi, Owner at Maagit
                  • 2075
                  • 4 Posts
                  Hienoa!

                  Luulin kyllä tuotakin jo kokeilleeni, mutta nyt toimii!

                  Suur kiitos!
                    • 2735
                    • 2 Posts
                    Moi. Mä kysyisin kanssa kysymykseni tän aiheen alla. On sentään samaa aihetta. Mulla on vähän kokemusta CSS ja HTML, mutta php on enempi tuntemattomampi.
                    Teen portfoliosivuja modx sisään(kyse ei niinkään tarpeesta vaan lopputyöstä/oppimisenhalusta) ja jo heti kättelyssä oon ongelman edessä: Mihin/miten linkkaan navigaationappini menemään?

                    Mulla on headerissä 3 Buttonia ja sitten erikseen on alavalikko. Linkataanko napit menemään suoraan esim tälläiseen osoitteeseen www.osoite.fi/index.php?id=6 , vai saako graafistabuttonia mitenkään linkattua jollain fiksummalla tavalla?

                    -Mistä voin vaihtaa noita id numeroita (tarviiko) ?

                    Hirveästi vielä kysymyksiä, mutta koitan jatkaa tämän vastauksen saatuani lisää värkkäystä ennen seuraavaa kysymystulvaa. :/


                      • 7923
                      • 4,213 Posts
                      ID numeroita ei tarvi vaihtaa, eikä kannatakaan. Ne luodaan automaattisesti dokumentteja tehtäessä.

                      URL osoitteen johonkin tietyn ID’n dokumenttiin saat tagilla: [~6~], eli esim <a href="[~6~]">Dokumentti 6</a>

                      Tekemällä linkin tuollaisen tagin kautta, modx muotoilee sen automaattisesti sivustosi FURL sääntöjen mukaan.. eli se voi olla tyyliin index.php?id=6, tai sitten dokumentti6.html.

                      Ks. http://modxcms.com/modx-tags.html


                        "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."