We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 32507
    • 142 Posts
    Pystyisikö joku hieman selittämään WebLogin -snipetin toimintaa. Haluaisin salata yhden sivun vain tiettyjen käyttäjien nähtäväksi. (Dokumentti omassa ryhmässä johon näillä käyttäjillä oikeus) Laitoin etusivulleni [[WebLogin]] rivin. Kirjautumislomake kyllä näkyy hienosti, mutta mitään ei tapahdu kirjautuessa. Salattu sivu pysyy piilossa. Olen luonut web-käyttäjän managerissa.
      • 7923
      • 4,213 Posts
      Kutsu snippettiä ilman cachetusta, eli [!WebLogin!]. Lisää tietoa MODx:n cachetuksesta voit lukea tästä: http://www.modxcms.com/document-caching.html


        "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."
        • 32507
        • 142 Posts
        Ok! Nyt pelittää. Kiitoksia!
          • 24428
          • 23 Posts
          Kokeilin rakentaa WebLoginilla suojattua sivuston osaa ja homma toimii. Yhtä poikkeusta lukuunottamatta. Olen tehnyt web-käyttäjille oman ryhmän, dokumenttiryhmän suojatuille sivuille ja yhdistänyt nämä. Kirjautumalla näet suojatut sivut, muuten et. Mutta jos olen kirjautunut pääkäyttäjäksi backendissä, en pääse katsomaan suojattuja sivuja kirjautumatta web-käyttäjänä sisään.

          Kun olen kirjautunut web-käyttäjänä, on mulla näkyvissä QuickEdit ja tähän ei web-käyttäjillä ole oikeuksia eli pääkäyttäjän tunnukset toimivat kyllä. Kokeilin tehdä Pääkäyttäjät ylläpitoroolin ja linkittää em. dokumenttiryhmän siihen. Ei toimi. Aiemmin kun sivut eivät olleet suojattuna, pääsin sivuille ihan hienosti.

          Pääkäyttäjiä tulee olemaan muitakin, joten saanko millään tehtyä niin, ettei sivuston muokkausta varten pidä kirjautua sekä web-käyttäjänä että backend-käyttäjänä?
            • 7923
            • 4,213 Posts
            Jos Manager käyttäjällä on admin rooli, niin pitäisi päästä kaikille dokumenteille.. Tässä permission handlingissä on ollut kyllä hieman bugeja, joita on fixailtu ihan viimeaikoinakin ja jotka on aiheuttanut myös lisää bugeja... mikä MODx versio sulla on käytössä? Kannattaa ottaa 0.9.6.3 RC2, paitsi että siinäkin tiedostettava ainakin tämä bugi: http://svn.modxcms.com/jira/browse/MODX-410


              "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."
              • 24428
              • 23 Posts
              Toi 0.9.6.3 RC2 on käytössä. Mainitsemasi bugi on vähän saman tyylinen, mut on hyvä tietää et jotain tän tyylistä ongelmaa on vielä. Nou panik, kyllä tän kans pystyy elään... grin Kiitoksia vielä avusta!
                • 7923
                • 4,213 Posts
                Voi olla että toi on joku muukin bugi, voisit mainita siitä täällä ja katsotaan tuleeko kommentteja.


                  "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."
                  • 24428
                  • 23 Posts
                  Eli homma selvis tuolla englanninkielisellä osiolla ja tosiaan: jos sinulla on suojattuja sivuja, sinun on oltava kirjautuneena frontendiin sisälle, jotta voit katsella sivuja. Tämä siitäkin huolimatta, että olisit kirjautunut muokkausosioon admin-oikeuksilla. Frontend-kirjautuminen vaaditaan, jotta suojatut sivut näkyvät.
                    • 7923
                    • 4,213 Posts
                    Aijaa.. joskus ennen ainakin riitti, että kirjautuu backendiin adminina niin näkee kaikki.. mutta tuo on sitten muuttunut. Huomaa että en itse käytä MODx:ää päivittäin... wink Enemmänki kiinnostukset addon resurssseissa ja revolutionissa.


                      "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."
                      • 24428
                      • 23 Posts
                      Revolutionissa tähän on kuulemma paneuduttu eli tiettävästi toimii niinku käpyaivoni ensin luulikin... grin