We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 1236
    • 33 Posts
    Mitä mieltä olette..olisiko modx:n suomalaisilla käyttäjillä hyötyä modx:n core (ja mikseipä myös muiden) snippettien suomennuksesta? Itse olen jo muutamia suomentanut omien projektien tarpeisiin sopiviksi. smiley Vaikka kaikki tämän hetkiset suomenkieliset modx:n käyttäjät varmasti hallitsevatkin englannin kielen riittävän hyvin, voisi suomennus nopeuttaa joidenkin projektien etenemistä. laugh

    Mitkä ovat sellaisia snippettejä/moduuleita/jne. joista mieluiten haluaisitte suomenkieliset versiot?
      • 18126
      • 87 Posts
      Varmaankin kannattaa aloittaa peruskamasta, kuten NewsListing, WebLogin ja FlexSearchForm. Esimerkiksi hakuelementin suomenkielisyys olisi kätevää. smiley

      Olen hieman vilkuillut lokalisointikeskustelua, mutta minulla ei ole oikein kuvaa siitä missä ollaan menossa. Olisikohan tarkoitus, että snippettejä varten tehdään ikäänkuin omat kielitiedostot? Voisimme toki suomentaa snipetit suoraan, mutta sitten päivitettyjen versioiden kanssa yhdenmukaistamisessa saisi olla tarkkana. Toisaalta, tehtävissä se on sekin, ja kääntäminen nyt voi jokatapauksessa olla parempi ratkaisu kuin kääntäminen sitten joskus kun tarvittavat core-muutokset on saatu tehtyä... jos niistä edes on vielä päätetty. huh

      Pitäisiköhän kysyä asiaa foorumilla tai suoraan vaikka Ryanilta?
        • 18126
        • 87 Posts
        Heippa,
        olitko, alphadog, jo kääntänyt noita snippettejä? Saisiko niitä mahdollisesti jakoon?

        Minä voisin yrittää jonkin niistä kääntää, mutta omat käännökseni tähän mennessä ovat olleet puolittaisia ja sattumanvaraisia... Pitäisi tehdä systemaattisemmin, jotta kehtaisi julkaista. embarrassed



          • 1236
          • 33 Posts
          Olen tehnyt muutamia ihan pieniä muutoksia kielitiedostoon. Pistin sen nyt jakoon. Jos löytyy virheitä tai omituisuuksia ei muutakuin viestiä tulemaan!
            • 7923
            • 4,213 Posts
            Quote from: alphadog at Mar 21, 2006, 12:10 AM

            Olen tehnyt muutamia ihan pieniä muutoksia kielitiedostoon. Pistin sen nyt jakoon. Jos löytyy virheitä tai omituisuuksia ei muutakuin viestiä tulemaan!
            Kielitiedostosta puheenollen, en ole vieläkään itse mennyt sitä läpi.. embarrassed ..keksin jotain parempaa tekemistä laugh, vihjeenä sen verran että kohta on odotettavissa uusi galleria snippetti MODx:lle. wink ..niin ja pari muuta sen jälkeen.. mutta varmasti jossain vaiheessa pitäs käydä se kielitiedostokin läpi ja tehdä niitä muutoksia mistä on jo puhuttukin..

            Core snippettien suomennoksesta sen verran, että eikös sen multilanguage muutoksen pitäisi olla jo 0.9.2 versiossa? ja siinähän pitäis tulla samalla sit joku uus tapa myös snippettien käännökseen, että varmaan tulee muutoksia myös core snippetteihin tämän tiimoilta? Yhdessä threadissa Ryan sanoi uuden version julkaisu aikataulusta jo että "Very soon"! shocked grin En tiedä yhtään, että onko siinä jo se multilanguage juttu, mutta kovasti on ainaki puhetta ollu..

            EDIT: tai tästä päätellen ei seuraavassa versiossa välttämättä ole vielä mitään..


              "He can have a lollipop any time he wants to. That's what it means to be a programmer."
              • 18126
              • 87 Posts
              Quote from: doze at Mar 21, 2006, 01:22 AM

              ..keksin jotain parempaa tekemistä laugh, vihjeenä sen verran että kohta on odotettavissa uusi galleria snippetti MODx:lle. wink ..niin ja pari muuta sen jälkeen.. mutta varmasti jossain vaiheessa pitäs käydä se kielitiedostokin läpi ja tehdä niitä muutoksia mistä on jo puhuttukin..
              Hei, loistavaa! Uusia snippettejä kehiin. laugh Minulla ei tunnu aika ja keskittymiskyky tällä hetkellä koodaamiseen riittävän, joten kaipa voisin yrittää tuon kielitiedoston kehittämistä.

              Muistan minäkin lukeneeni, että 0.9.2 on jo melkein täällä (wohoo!), mutta snippettien rakenteen muutoksesta en ole saanut selvää. Tuon saman threadin edellisellä sivulla Jason (opengeek) sanoo: "-- efforts are already underway to achieve robust multi-lingual support, along with a few other surprises, in the next major release post 0.9.2." Jotain siis on tulossa, mutta mitä? Yritin selata bugtrackeria, mutta en mitään selkeämpää löytänyt.

              Tuntuis vähän siltä, että kannattaa odottaa 0.9.2:n julkaisua, mutta pitää varmaan vaivautua kysymään. wink
                • 18126
                • 87 Posts
                Häiriökäyttäydyn ja postaan jo toisen kerran kaksi peräkkäin. wink

                Kysyin snippettien muutoksista - eivät kuulemma vielä 0.9.2:een ehdi. Lyhyt vastaus löytyy edellä pariin kertaan linkitetyn threadin lopusta. Vaikka rakenne pian muuttuisikin, tuskin snipeteistä niin erilaisia tulee, ettei suomenkielisistä stringeistä mitään hyötyä olisi...

                Toimeen, siis! grin
                  • 1236
                  • 33 Posts
                  Selvempi homma! grin Onko teillä muuten hajua onko joku tehnyt snippettiä webkäyttäjän profiilin muokkaamiseen front-endistä? Itse aloin tällaista nyt tekemään, kun en sellaista mistään löytänyt. Samalla olisi tarkoitus huomattavasti monipuolistaa profiiliin liittyviä tietoja laugh