We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 10913
    • 66 Posts
    Omasta mielestä tein jo tällaisen säikeen, mutta ilmeisesti katosi jonnekin.

    Eli tarkoitus oli kysellä teidän tapoja asennella Modx:ää. Löytyykö oma kustomoitu asennuspaketti vai asennatko kaiken alusta asti? OMala kohdalla tulee suurinpiirtein samat snippetit, pluginit, chunkit ja tv:t tehtyä ja olen miettinyt jo tuota oman asennuspaketin tekoa.

    Lähinnä vinkkejä tässä tiedustelen.
      The sun always shines for tough guys.
      • 16610
      • 634 Posts
      Kustomoitu asennuspaketti (installerilla) on useimmissa tapauksissa liian työläs ylläpidettävä, jos asennuspakettiin tulee säännöllisesti muutoksia.

      Sen sijaan helposti monistettava perusasennus on ilman muuta suositeltava. Itselläni on normaalien MODx:llä toteutettavien verkkosivujen pohjalla sama perusasennus, joka sisältää kymmeniä omia muutoksia ja viilauksia mm. erilaisiin asetuksiin sekä useita valmiiksi räätälöityjä plugineja ja snippettejä.

      Hyvin tehty perusasennus nopeuttaa ja helpottaa sivustojen toteutusta merkittävästi, jos vertaa siihen, että pitäisi aina lähteä nollasta liikkeelle.
        Mikko Lammi, Owner at Maagit
        • 10913
        • 66 Posts
        Onko sulla Lammikko millä tavalla toteutettu tuo helposti monistettava perusasennus? Jonkun versiohallinnan kautta vai ihan pelkkä asennus jossakin demoympäristössä josta sit vain exporttaat/kopsaat tiedostot ja kannan uudelle projektille?

        Itse olen tuota versiohallintaa miettinyt (svn) mutta se taitaa olla kohtalaisen kankea mysql:n kanssa. Ja ei suoranaisesti ole välttämättä oieka työkalu tuohon hommaan.
          The sun always shines for tough guys.
          • 16610
          • 634 Posts
          Yritän pitää asiat mahdollisimman yksinkertaisina, joten kyseessä on siis pelkkä asennus, jonka kopioin uusille projekteille.

          Perusasennuspakettien versiot tallennan yritykseni wikiin, joka toimii siten kevyenä versionhallintasovelluksen korvikkeena.
            Mikko Lammi, Owner at Maagit