We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 16364
    • 13 Posts
    Onko joku onnistunut siirtämään MODX sivuston tuotantopalvelimelta joko omalta koneelta tai netistä toiselle palvelimelle? Itse en tässä ole onnistunut lukuisten yritysten jälkeen. Olen yrittänyt toimia näiden ohjeiden mukaan: http://modxcms.com/moving-sites-to-new-servers.html Olen saanut kopioutua sivuston tietokantoineen Modbakilla ja mielestäni onnistunut siirtämään asennuksen uudelle palvelimelle, mutta kun yritän kirjautua manageriin niin käyttäjätunnus ja salasana eivät kelpaa.
      • 16610
      • 634 Posts
      Itse siirtelen sivustoja lähes päivittäin paikalliselta palvelimelta, testipalvelimelle tai tuotantoon tai joskus toiseenkin suuntaan. Jos siirtoajasta jättää pois FTP-siirtoon käytettävän ajan pois, niin siirrossa kuluu yleensä pari minuttia jos sitäkään.

      Ohjeet siirtoon hieman yksinkertaistettuna (paikalliselta palvelimelta tuotantoon):

      • Ota tietokannasta varmistus MODx:n managerin omalla toiminnolla
      • Siirrä kaikki tiedostot tuotantopalvelimelle sellaisenaan
      • Tuo tietokanta tuotantopalvelimelle (esim. phpMyAdmin avulla)
      • Muuta MODx:n juuren .htaccess tiedoston RewriteBase -polku oikeaksi (jos käytät selkokielisiä URLeja)
      • Muuta MODx:n config.inc.php -asetustiedoston tiedot oikeiksi (manager > includes > config.inc.php)
      • Sitten kirjautuminen MODx:n manageriin ja asetuksien muuttaminen
      • Lopuksi vielä tärkeiden kansioiden ja tiedostojen kirjoitusoikeuksien säätö, jos on tarpeen
        Mikko Lammi, Owner at Maagit
        • 16364
        • 13 Posts
        Kiitos avusta mutta ei vaan onnistu, täytyy kokeilla jossain toisella palvelimella jos se vika piilee siellä huh