We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 3894
    • 15 Posts
    In mijn woonplaats, wordt er door de lokale KPJ (Katholieke Plattelands Jongeren) elk jaar een evenement georganiseerd voor en door jongeren: Haaren Interactive. Sinds het ontstaan van dit evenement (in 2002), heb ik voor hun een website ontworpen en gemaakt. Deze was echter tot een paar weken geleden echter nog volledig in HTML en af en toe wat eigen gemaakte PHP bestanden voor een formuliertje, foto album, een gastenboek enz.

    Nu heb ik de website op basis van MODx compleet opnieuw ontworpen en overgezet naar MODx. Ik gebruik nu de volgende snippets in deze website:
    * WayFinder voor de navigatie (met een aangepaste template).
    * BreadCrumbs
    * Ditto voor de nieuwsberichten op de homepage
    * eForm voor het contact- en inschrijfformulier

    Je kan de website bekijken via haaren-interactive.nl.
      • 16885
      • 255 Posts
      Ziet d’r allemaal netjes uit, ik heb nog wel ’n aantal dingen die me opvielen; op de ’organisatie’-pagina heb je een flinke lijst met e-mailadressen staan, ik ben bang dat als je site eenmaal wordt gespidered door Google dat die adressen een afschuuwlijke lading spam te verwerken zullen krijgen, je kan ze beter vervangen door plaatjes met de adressen erop, of een van de plugins gebruiken die de adressen omzetten in hun hexadecimalebroertjes. Daarnaast zou ik zelf kiezen voor of een wat subtielere overgang tussen de verschillende kleuren (vooral ’t grijs van ’t menu sluit niet echt mooi aan bij ’t rode, en ’t vloekt ’n beetje met ’t oranje).

      Verder vind ik ’t er allemaal erg netjes uitzien, ook de gallery heb je erg mooi in je site verwerkt, verder ik hoop dat je m’n kritiek positief opvat want nu ik ’t nalees lijkt ’t wat negatiever dan m’n bedoeling was wink
        • 3894
        • 15 Posts
        Ik was van plan om voor die emailadressen nog een snippet te maken die de emailadressen als afbeelding weergeeft of eentje die ze met javascript wegschrijft, dat is inderdaad een goed punt. Ik heb de teksten eigenlijk rechtstreeks overgenomen van de oude site dus er moet inderdaad nog naar gekeken worden.

        Wat betreft de kleuren, ik ben absoluut geen goed ontwerper dus alle hulp is welkom smiley, een vriendin van me heeft het logo ontworpen en vanuit daar heb ik de rest van de website opgezet. En de oranje letters in het menu heb ik ook al mee zitten klooien, maar ik kwam zo snel niet op een beter alternatief uit smiley .
          • 16885
          • 255 Posts
          Ik ken ’t probleem, ’t kiezen van kleuren is ook niet mijn sterkste punt. Ik denk dat ’t wel mooi is als je ’t rood van de header terug laat komen in de footer, misschien met ’n streep oranje er doorheen of oranje tekst erop. Het grijs wat je als achtergrond en navigatie gebruikt zou ik denk ik zelf bij één van de twee weglaten, misschien kun je ’n lichtere tint grijs (of donkere tint van de achtergrond van ’t content gedeelte) gebruiken in je navigatiebalk.

          Daarnaast kun je misschien de rode ’wolk’ die over de foto’s in de header hangt wat minder vullend maken, de foto’s zijn niet echt duidelijk meer te herkennen wat de sfeer ’n beetje laat verdwijnen.
            • 34162
            • 1 Posts
            Kleuren zijn erg belangrijk bij de beleving van een site.

            Een begrijpelijke uitleg vind je in de Kleurengids, Alle theorie van het kleurenlab (pdf). Daarin wordt ook o.a. Johannes Itten genoemd. Die moet je maar eens met Google opzoeken.
              • 3894
              • 15 Posts
              Bedankt voor de tips ! Zodra ik tijd heb om er wat aan te doen zal ik ze in mijn achterhoofd houden smiley.