We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 34162
    • 1 Posts
    Dankzij MODx kan ik nu zelfs twee sites showen laugh

    De eerste is hxxp://techniekwedstrijd.nl/home.htm
    Deze site is vooral bedoeld voor leerlingen van groep 8 van de basisscholen in het Rivierenland. Deze site heb ik vandaag aan de opdrachtgever gepresenteerd en is met complimenten ontvangen. Hij is nu ’overgedragen’ voor de vulling met content, wat dankzij MODx heel eenvoudig is grin

    De tweede is hxxp://merwedepassagea27.nl/home.htm
    Deze is gemaakt in opdracht van de Stichting A27 Merwedebrug die de oplossing van het fileprobleem op de A27 tussen Gorinchem en Werkendam wil bespoedigen. Ook deze site is nu zover klaar dat hij gevuld kan gaan worden met content. Dit project heeft maanden stilgelegen maar dankzij MODx kan ik hem nu zonder problemen gaan overdragen cool
      • 7455
      • 2,204 Posts
      strak werk leuk gedaan met die radartjes en kleuren.
      wel cool dat je een site mocht maken voor die brug echt cool ook leuk gedaan die iconen rechts onder die wisselen.

      modx rulz zoveel verschillende sites gezien die helemaal niet op elkaar lijken zoals je vaak ziet met maboo en joomla, die dus wel 90% op elkaar lijken.

      ga zo door en laat zien wat je maakt.
      misschien dat je de volgende keer wat uitleg kan geven welke technieken je hebt gebruikt zoals welke snippets chunks etc. en je mag best per website een eigen topic aanmaken. zodat we wat makkelijker cmentaar kunnen geven.

      Dimmy
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 34162
        • 1 Posts
        Hoi Dimmy,

        Bedankt voor je positieve reaktie smiley

        Beide sites maken gebruik van de snippets Wayfinder voor het menu (met een tweetal chunks &outerTpl=`MenuOuter` &hereTpl=`MenuHere` voor het juiste format), AjaxSearch voor het zoeken, NewsListing en NewsPublisher voor de nieuwsberichten, WebLogin en Personalize voor het inloggen om nieuwsberichten te kunnen plaatsen en een eigen snippet CheckLogin om de tekst van de link Aanmelden/Afmelden goed te zetten.

        Deze laatste snippet had ik ook hier gepost: http://modxcms.com/forums/index.php/topic,9457.msg66030.html#msg66030 maar ik heb er verder geen reakties meer op gehad.

        Op de site van de Techniekwedstrijd heb ik bovendien de snippet MaxiGallery gebruikt. Daar zullen nog verschillende foto-albums mee gemaakt gaan worden.

        Voor die wisselende iconen rechts onderaan op de site van de Merwedepassage A27 heb ik gebruik gemaakt van de standaard TV [*id*] en dit gekoppeld aan de class-naam, zodat ik dit makkelijk kon regelen in css, dus class="pict"[*id*].jpg". Simpeler kan bijna niet! wink

        Voor zover snippets niet in het Nederlands waren heb ik ze vertaald. Het is jammer dat niet alle snippets standaard gebruik maken van een taalbestand, dat zou het een stuk makkelijker maken. Dat houdt n.l. soms in dat je in de php-code moet duiken om te kunnen vertalen.

        Op de site van de Merwedepassage A27 heb ik in het Colofon een kleine afbeelding geplaatst met een link naar MODx, op de andere site wil ik dit ook nog doen.

        Door deze twee opdrachten, en natuurlijk de hulp hier op het forum, heb ik de laatste weken veel geleerd van MODx. Voor mij is MODx zeker de juiste keuze geweest, dus er volgen nog wel meer sites!! laugh
          • 3894
          • 15 Posts
          Het zijn 2 mooi websites geworden, ze zitten beiden ook goed in elkaar! De techniekwedstrijd website is ook duidelijk gericht op de kinderen (de doelgroep).

          Wat ik me wel afvraag is waarom je (en dat geldt ook voor de rest eigenlijk) XHTML gebruikt, ik weet dat dit standaard is in de MODx template maar ik snap niet waarom iedereen dit overneemt. Waarom niet gewoon HTML 4 gebruiken, want ik neem aan dat je de mogelijkheden van XHTML (bijv. namespaces, en xml islands) toch niet gebruikt. Omdat er aan het gebruik van XHTML nogal wat haken en ogen zitten (bijv. het embedden van JavaScript in je pagina), houdt ik het op dit moment liever bij HTML, omdat dit door alle browsers ’goed’ wordt ondersteund. Ik ben het dan ook helemaal met het volgende citaat van Anne van Kesteren eens:

          There is so much to tell about XHTML and HTML and how to do it the correct way that I’m not sure where to start. I’m an advocate of using XHTML only in the correct way, which basically means you have to use HTML. Period.

          Ook Ian Hickson’s verhaal Sending XHTML as text/html Considered Harmful geeft wat stof tot nadenken voor het gebruik van XHTML (als het als text/html wordt aangeboden).

          Dit doet verder niets af aan je websites, die zien er gewoon erg goed uit!