We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 16885
    • 255 Posts
    Aangezien één iemand de eerste zal moeten zijn met ’t aanmaken van ’n site showcase in ons eigen hoekje van ’t forum, en ik me nogal verveel op ’t moment, zal ik ermee beginnen wink

    Afgelopen zomervakantie ben ik (uit verveling en ergenis van gratis hosting) begonnen met ’t maken van m’n eigen webstekje, ik begon met PHPNuke maar kwam al snel bij Joomla uit vanwege de (relatief) veilige code hiervan en de grote hoeveelheid uitbreidingen die ervoor te vinden zijn.
    Na een paar maanden met Joomla te hebben lopen klooien ben ik het vrij zat geworden, er zijn geen goede SEO extensies te krijgen die werken met veel van de te krijgen uitbreindingen, het admin-menu is weinig overzichtelijk en je hebt vrij weinig controle over de (slechte) HTML die ’t uitspuugd.

    Uiteindelijk ben ik bij MODx uitgekomen (na erover gelezen te hebben op ’n Tweakers.net forumtopic) en hier ben ik nu +/- ’n weekje in m’n vrije tijd mee aan ’t knutselen. Zoals je op m’n website, Leftblank.nl, kunt zien doe ik ’t vooral voor de lol, echt inhoud heeft m’n website voorlopig niet, en het ziet er niet naar uit dat die er erg binnenkort gaat komen. Wel kun je er op ’t moment zien hoever ik ben met ’t aanpassen van een ’normaal’ webtemplate naar eentje die netjes werkt met MODx, als ’t een beetje blijft lukken hoop ik deze binnenkort aan de repository toe te kunnen voegen.

    Zo, dit was m’n verhaal, heb je opmerkingen, suggesties of niks te zeggen? Ik hoor ’t graag wink (En hopelijk volg je m’n voorbeeld!)
      • 7455
      • 2,204 Posts
      Ziet er strak uit schaalt mooi mee met de site.

      wel grappig als je het emial form invult en je te weinig invult dan krijg je het bericht:
      one of the fields was left blank haha net onder je tietel (Contact Left Blank) echt grappig.
      ga je de site nbog verder uitbouwen? met een gallery ofzo en eForm inplaats van standaard contact form (eform is straks het standaard formulier in modx)

      DImmy
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 16885
        • 255 Posts
        Bedankt voor je reply, ik was al bang dat niemand een antwoord zou posten/m’n voorbeeld zou volgen;)

        Ik heb ’t nu, helaas, nog vrij druk met school, maar wat je opnoemde ligt wel min of meer in de planning ja. Op m’n ’todo’ lijstje staat voorlopig nog eerst ’t afmaken van de style (er zitten nog ’n aantal bugs in, en hij is nog niet helemaal valid) om die vervolgens te releasen (als de originele auteur eindelijk eens antwoord geeft).
        Daarna was ik inderdaad van plan om ’n gallery toe te voegen en wellicht een guestbook voor kleine berichtjes.
          • 4195
          • 398 Posts
          Als je vraagjes of verzoekjes hebt geef maar een gil wink
            Armand Pondman
            MODx Coding Team
            :: Jot :: PHx
            • 17802
            • 190 Posts
            Ja het ziet er goed uit! Alleen die blauwe links op een grijsgroene achtergrond zou ik nog eens heroverwegen wink
            Ik heb verder nog geen MODx sites om te laten zien; ben wel met eentje bezig, zogauw die live gaat post ik wel een linkje.
              Thanks for MODx - I love it!
              • 34162
              • 1 Posts
              Mooie strak vormgegeven site, daar hou ik wel van. Ik zou alleen de hoogte ’vastzetten’, dat oogt wat rustiger.

              Maar mijn complimenten, ziet er goed uit!
                • 16885
                • 255 Posts
                Quote from: WeBe at Nov 08, 2006, 12:44 PM

                Mooie strak vormgegeven site, daar hou ik wel van. Ik zou alleen de hoogte ’vastzetten’, dat oogt wat rustiger.

                Maar mijn complimenten, ziet er goed uit!
                Bedankt voor je post, over ’t vastzetten van de hoogte twijfel ik nog, dit heeft ook weer nadelen op paginas met veel content, niet elke browser ondersteunt min-height en wat dan weer vervelend is in bijv. IE 6, toch ga ik er zeker nog even naar kijken.
                  • 34162
                  • 1 Posts
                  En als je gewoon height gebruikt dan? Als je teveel content hebt zou je een scrollbalk (in IE in de kleur van je site) kunnen laten verschijnen.
                    • 16885
                    • 255 Posts
                    Ben ik zelf niet zo’n fan van, ik heb zelf liever complete paginas die scrollen dan een div, dat werkt vaak wat fijner met veel content.
                      • 34162
                      • 1 Posts
                      En zo werkt ieder op zijn eigen manier. Dat maakt het ook zo leuk grin