We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 8570
    • 10 Posts
    Pas nu, na enkele dagen dolen op de MODx site en graven in tutorials en documentatie en forums om mezelf enigszins op weg te brengen, ontdek ik het bestaan van dit introductieforum. Al kan ik van mezelf niet meer zeggen dan dat ik me als very true newbie een vis op het droge voel.

    Onlangs heb ik de verantwoordelijkheid van een website overgenomen, waarmee ik tegelijkertijd MODx heb geërfd... en ik moet zeggen, ik moet nog heel wat leren! Eerder vandaag heb ik al een berichtje gepost over snippets en hoe frustrerend het is om juist te vinden wat je zoekt (of denkt nodig te hebben) - maar ik houd goede moed en hoop ook dat het Nederlandse forum (weer?) een beetje gaat leven. Aan mij zal het niet liggen, ik heb vragen genoeg! grin

    groeten, egorbrandt
      • 7455
      • 2,204 Posts
      beste EgorBrandt,

      Welkom op de forums van MODx, ik hoop dat je snel je weg mag vinden in dit bos.
      veel tutorials zijn verouderd en worden niet echt bijgehouden op dit moment om dat er hard gewerkt word aan de core van MODx.

      het beste kan je een nieuwe instalatie doen op een test server thuis of ergens waar je die mogelijkheid hebt en dan tijdens instalatie ook de voorbeeld site instaleren. daar worden veel dingen duidelijk denk ik, hoe MODx werkt.

      Groetjes Dimmy
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 8570
        • 10 Posts
        bedankt, Dimmy!
          • 2430
          • 12 Posts
          Hallo egorbrandt,

          Welkom aboard!
          Je zult zien dat als je éénmaal met MODx bezig gaat er vrij snel een moment komt waarop je zegt... ik begin het te begrijpen.
          En in mijn ervaring is dat (afhankelijk van de hoeveelheid tijd die je er aan besteed) best wel snel.

          Doorloop alle wiki artikelen en haal wat modules, snippets etc uit elkaar... daar leer je heel snel van.

          Ik ben benieuwd welke site je hebt overgenomen.

          groet,
          Auke.
            • 8570
            • 10 Posts
            hoi Auke,

            bedankt voor je bemoedigende woorden! langzamerhand heb ik nu wel enig idee gekregen hoe het werkt met templates, snippets, chunks, tv’s en zo maar op dit gebied ben ik nog steeds zo’n ongedurige nitwit (voel me ook nog niet echt aan boord, eerder me vastklampend aan drijfhout in de zee van de cms) - dat ik mijn kennis niet flexibel genoeg kan gebruiken om echt uit te werken wat ik vind dat nodig is (blog, forum, nieuwsbrief) om deze site interactiever te maken... erg statisch, het is een begin, kijk maar op www.gtlib.nl. de bedoeling is hier een dynamische site voor leerlingen en docenten van te maken rolleyes

            groeten, egorbrandt