We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 3894
    • 15 Posts
    Hallo allemaal,

    Ik ben Joris, 23 jaar en al sinds mijn 10e jaar druk met computers. Vroeger met spelletjes (tetris, digger, stunts, fifa enz.), tegenwoordig vooral met programmeren, ontwerpen (van programmacode) en het maken van websites. Ik werk bij een software bedrijf dat voornamelijk internet sites ontwikkeld op basis van een eigen Content Management Systeem.

    Daarnaast beheer ik in mijn vrije tijd ook nog enkele websites. Ik heb hiervoor ook een aantal CMSen, zoals Mambo, Typo3 en Xaraya uitgeprobeerd, maar ik kon het met geen van allen goed vinden. Ik ben toen PHPWCMS gaan gebruiken, wat op zich aardig werkte maar er wordt op dit moment niet veel aan doorontwikkeld. Zo ben ik nu bij MODx uitgekomen en ik moet zeggen dat het me wel bevalt. Vooral de scheiding tussen de html/css- en php code d.m.v chunks en snippets vind ik erg goed. Er zijn ook een aantal dingen die ik anders zou willen zien en als ik tijd heb zal ik ook zeker proberen om mijn steentje bij te dragen aan de ontwikkeling van MODx.

    Ik heb ongeveer een jaar geleden de studie Technische Informatica afgerond. Ik heb hier veel geleerd en ervaring opgedaan met verschillende programmeermethodes en talen, zoals:
    * UML
    * SQL (MySql, MSSQL, Oracle)
    * Java, C++, C
    * Clean (functionele programmeertaal)

    In mijn vrije tijd heb ik ook veel praktijkervaring opgedaan met de volgende webtechnieken:
    * PHP, ASP
    * (X)HTML, XML
    * CSS
    * JavaScript, AJAX (Asynchronous Javascript and XML)

    Toch houdt ik ook nog tijd over om te sporten (zaalvoetballen en skaten) en (in het weekend) gezellig wat te gaan drinken met vrienden.

    Mijn eerste website die van MODX gebruik maakt is gisteren online gegaan en deze wil ik jullie niet onthouden: www .ha aren-inter active.nl (de spaties zijn er met opzet in gezet, die moet je er even tussenuit halen).

    Ik ga proberen om hier regelmatig te kijken om ook nieuwe gebruikers op weg te helpen en hulp te bieden bij vragen. Helaas heb ik op dit moment onvoldoende tijd om zelf grote snippets/modules te schrijven, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.
      • 16885
      • 255 Posts
      Leuk om je te zien hier Joris, welkom! Leuk om te zien dat er ook steeds meer mensen met een professionele achtergrond naar MODx komen kijken, kan alleen maar goed zijn voor de ontwikkeling verder wink

      Verder heb ik nog ’n vraagje voor je; waar heb je je studie Technische Informatica gevolgd? Ik zit er namelijk zelf over te denken om ook die richting op te gaan, zodra ik *eindelijk* klaar ben met m’n VWO.
        • 3894
        • 15 Posts
        Ik heb de studie gevolgd op AVANS hogeschool in Breda. En over die school ben ik eigenlijk best tevreden. Mocht je meer willen weten, dan kan je het altijd vragen. Nu wordt het tijd om te gaan slapen!
          • 7455
          • 2,204 Posts
          Welkom aan boord Joris goed om je hier te zien.

          Ik hoop dat je plezier zult hebben in het gebruik van modx en het eventueel helpen met de vooruitgang van modX
          Dimmy
            follow me on twitter: @dimmy01