We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 19645
    • 23 Posts
    Hallo,

    Mijn naam is Bennie, 36 jaar en sinds enige tijd actief in internet en affiliate marketing. Tot vorig jaar heb ik een melkveebedrijf gehad, maar dat heb ik verkocht omdat internet mijn grote passie is.

    Ik heb samen met mijn vrouw een aantal statische html websites, die we beter beheersbaar willen maken met Modx. Ik heb ook wat ervaring met Wordpress en Mambo/Joomla, maar daar wordt php code en html in de templates door elkaar gebruikt, dat is gewoon lastig en onoverzichtelijk. In Wordpress verdragen niet alle plugins elkaar, dat kan ook wel eens vervelend zijn (sommige plugins kunnen zelfs schadelijk zijn voor bv. de rss lay-out van Wordpress) . (edit: Hier ben ik te lief, rss feeds van Wordpress worden dan zelfs corrupt en onbruikbaar).

    Snippets in Modx lijken niet zo diep in te grijpen in de code, tenminste dat is tot nu toe mijn ervaring. Modx heeft volgens mij een groot potentieel vanwege een stabiele framework, volledige scheiding van html/css en core code en de grote flexibiliteit met eigen toevoegingen (o.a. snippets). Modx geeft de inspiratie om websites interactiever te maken.

    Modx is op zijn sterkst wanneer goede css templates gebruikt worden zonder de richtext editor aan. Ik wil zelf gaan experimenteren met Textile, markdown of texy om een goed overzicht over het code gebruik te houden. Websites ontwikkelen met Modx is leuk laugh.

    BTW, bij de kleurtjes van de Modx website denk ik op een of andere manier aan pepermuntjes. wink





    • Hallo en welkom! Je hebt modx heel mooi onder woorden gebracht vind ik. Zo denk ik er ook over.

      Waar haal jij trouwens groen met zwarte pepermunt vandaan? laugh
        Sterc Internet & Marketing | MODX Founding Partner | Chairman of the MODX Advisory Board

        In need of a MODX consult? Try our MODX Developers Experts!
        • 19645
        • 23 Posts
        Ok, het zwart is een mooi drop kleurtje laugh, maar het groen associeer ik met mint. wink
          • 34162
          • 1 Posts
          Hoi Bennie, welkom op de MODx forums.

          Hmmm... dat van die pepermunt: wat zou je zeggen van Mentos Drop: mint van buiten, drop van binnen grin
            • 19645
            • 23 Posts
            Hoi,

            Ja, je hebt gelijk met Mentos Drop...., dat zwarte kleurtje, daar kan ik geen chocola van maken. Maar dan hadden we ook Aftereight gehad, chocolade van buiten en mint van binnen. Enne...Aftereight roomijs (met stukjes) dat heeft ook weer zo’n typisch groen mint kleurtje shocked
              • 16885
              • 255 Posts
              Mentos drop/mint-kauwgom, daar vind ik ’t nog ’n meest op lijken wink Maar, welkom op ’t forum, leuk dat er meer mensen hun weg naar MODx lijken te vinden, ook erg apart om de associaties van anderen tussen deze website en eten te lezen wink
                • 7455
                • 2,204 Posts
                Welkom op het forum en cool dat je gebruik maakt van Modx.
                  follow me on twitter: @dimmy01