We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 17802
    • 190 Posts
    Hoi mensen,

    Vandaag stuitte ik op deze pagina in de Wiki: http://wiki.modxcms.com/index.php/Category:Language_Files
    Het viel me op dat er nog geen Nederlandse vertalingen tussen staan. Ik wil best wat bestanden vertalen, maar er zijn vast ook al vertalingen gemaakt door anderen. Weet iemand van jullie misschien wat er al is en wat nog vertaald moet worden? Misschien kunnen we afspreken dat iedereen vertalingen die hij/zij al heeft in de Wiki zet, zodat we alles bijelkaar hebben?
    Zomaar een ideetje grin
      Thanks for MODx - I love it!
      • 7455
      • 2,204 Posts
      vertalingen zijn moeilijk te vinden
      meestal zijn ze er wel maar dan erg oud
      ik denk dat de wiki een uitstekende plaats is ook omdat het altijd uptodate gehouden kan worden

      dus ga je gang.

      misschien kunnen we een treat openen waar we een beetje bijhouden welke bestanden al vertaald zijn en in de wiki staan.
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 17802
        • 190 Posts
        Quote from: Dimmy at Feb 15, 2008, 10:30 PM

        vertalingen zijn moeilijk te vinden
        meestal zijn ze er wel maar dan erg oud
        ik denk dat de wiki een uitstekende plaats is ook omdat het altijd uptodate gehouden kan worden
        (...)
        misschien kunnen we een treat openen waar we een beetje bijhouden welke bestanden al vertaald zijn en in de wiki staan.
        Om er een beetje in te komen heb ik de NL vertaling van Ditto vast in de Wiki gezet. Deze komt gewoon uit de MODx 9.6.1. zip en heb ik dus niet zelf gemaakt. Als mensen nog meer vertalingen hebben (nogmaals), zet ze er vooral bij!
          Thanks for MODx - I love it!
          • 16885
          • 255 Posts
          Ik heb de (geupdate) versie van de Manager vertaling ook op de Wiki neergemikt, hij is compleet volgens de lang. file van 0.9.6.2-RC2.
            • 7455
            • 2,204 Posts
            deze regel klopt niet:
            #
            $_lang["lock_msg"] = ’%s wordt nu bewerkt door %s. Bewerking is niet mogelijk totdat deze gebruiker klaar is.’;

            hier komt namelijk uit dat gebruiker wordt nu bewerkt door document. orgineel in het engels is namelijk:
            #
            $_lang["lock_msg"] = ’%s is currently editing this %s. Please wait until the other user has finished and try again.’;

            de eerste %s is gebruiker 2de %s is document , denk dus dat de zin zo moet worden:

            $_lang["lock_msg"] = ’%s is momenteel %s aan het bewerken. Bewerking is niet mogelijk totdat deze gebruiker klaar is.’;

            verder strak werk hoor
              follow me on twitter: @dimmy01
              • 16885
              • 255 Posts
              Bedankt, dat is nog ’n restje van de oude file gok ik, die regel heb ik niet geschreven, ik zal ’em bijwerken en opnieuw uploaden op de Wiki/’t forum!
                • 25483
                • 741 Posts
                Quote from: Leftblank at Aug 19, 2008, 08:22 AM

                Bedankt, dat is nog ’n restje van de oude file gok ik, die regel heb ik niet geschreven, ik zal ’em bijwerken en opnieuw uploaden op de Wiki/’t forum!

                Klopt... ik kreeg een aantal maanden geleden die regel ook al voorgeschoteld toen ik een document wou bewerken waar een ander al in bezig was. Ik ben toen alleen vergeten om het zelf aan te passen tongue
                  with regards,

                  Ronald Lokers
                  'Front-end developer' @ h2o Media

                  • 28993
                  • 42 Posts
                  Hey,

                  Ik heb even snel gekeken in het taalbestand van de manager (die op de Wiki) en kwam nog wat "obvious" fouten tegen (heb alleen de eerste 250 bekeken tot nu toe):

                  - $_lang["actioncomplete"] = ’<b>De bewerking is succesvol uitgevoerd!</b>
                  - Een moment gedult geduld alstublieft - MODx is bezig met opschonen.’;

                  - $_lang["configcheck_register_globals_msg"] = ’Deze instelling maakt uw site veel gevoeliger voor Cross Site Scripting (XSS) aanvallen. Neem kontakt contact op met uw host over hoe u deze instelling kunt uitzetten.’;

                  - $_lang["confirm_delete_tags"] = ’Weet u zeker dat u de geslecteerde geselecteerde \’META tags\’ wilt verwijderen?’;

                  - $_lang["confirm_load_depends"] = ’Weet u zeker dat u dit scherm wilt verlaten? De afhankelijkheiden afhankelijkheden van deze module gaan daarbij verloren!’;

                  - $_lang["confirm_publish"] = ’\n\nAls u dit document nu publiceert, dan zal eventuele data van deze publicatie verloren gaan. Als u data tav t.a.v. (geen) publicatie wilt instellen of behouden, bewerk dan het bestand via de optie \’bewerken\’.\n\nDoorgaan?’;

                  - $_lang["document_metatag_help"] = ’Selecteer de \’META tags\’ of sleutelwoorden die u aan het document wilt toe kennen toekennen. Met de CTRL-toets kunnen meerdere META tags worden geselecteerd’;

                  - $_lang["edit_document_title"] = ’Maak/ wijzig Maak / wijzig document’;

                  - $_lang["click_to_context"] = ’Klik om het contekst context menu te openen’;

                  - $_lang["you_got_mail"] = ’U heeft een nieuwe nieuw bericht’;


                  Consistentie fouten:
                  - Gebruik van het woord "site" en "website" wisselt af.
                  - $_lang["confirm_name_change"] = ’Het veranderen van de gebruikersnaam kan invloed hebben op gekoppelde applicaties.\n\n Weet U zeker dat U u de gebruikersnaam wilt veranderen?’;

                  - $_lang["confirm_delete_keywords"] = ’Weet u zeker dat u deze keywords wil wilt verwijderen?’;

                  Suggesties:
                  - $_lang["yourinfo_total_logins"] = ’Het totaal aantal keren dat u aanmeldde:’;
                  Engelse versie is: $_lang["yourinfo_total_logins"] = ’Total number of logins:’;

                  Suggesties hiervoor:
                  $_lang["yourinfo_total_logins"] = ’Totaal aantal keren ingelogd:’; ?
                  $_lang["yourinfo_total_logins"] = ’Totaal aantal keren aangemeld:’; ?


                  Ik zal komende tijd nog wel verder nakijken, kan ik het gewoon hier blijven plaatsen of in de wiki bij discussion?
                  En worden die vertalingen die op de Wiki staan nog gecommit naar de SVN repository van MODx, zodat ze up-to-date zijn in de komende releases en men niet de vertalingen uit de Wiki hoeft te vissen elke keer?

                  Grz,
                  Stefan