We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 34162
    • 1 Posts
    Ik ben volstrekt nieuw in MODX (vanmorgen geinstalleerd), maar zeker niet nieuw als het gaat om Templates maken en CSS schrijven.
    Daarom wil ik ook graag de Templates en de CSS van MODX in mijn standaard editor (Coda) kunnen maken en dat niet via het admin-systeem hoeven doen. Op de server (/templates) staat een aantal directories, met oa /modxhost. In die directory staat de template "modxhost.tpl". Die kan ik probleemloos editen en ik zie de site dan ook veranderen nadat ik dat de wijziging heb bewaard en de site herlaadt.

    Als ik via het admin-systeem een nieuwe template aanmaak, dan verschijnt die keurig in de lijst met templates, maar zie ik op de server echter helemaal niets gebeuren. Er worden schijnbaar geen directories of files aangemaakt waar template en stylesheets in terecht komen om ze vervolgens te kunnen editen met een editor.
    Omgekeerd, als ik de directory /modxhost in /templates copieer, dan verschijnt deze zogenaamde nieuwe template niet in het admin-systeem.

    Graag zou ik dus willen weten hoe het template-systeem werkt.
    Is er uberhaupt een heldere manual waarin staat hoe ALLES precies werkt??? (Engels geen probleem.)
      • 25483
      • 741 Posts
      Je moet in de backend je templates aanmaken, hier plaats je dan ook je code. De map assets/templates/ kan je dan gebruiken om je bestanden zoals css, plaatjes en javascript in te zetten.

      Er is dus geen koppeling tussen de backend en de map assets/templates/
        with regards,

        Ronald Lokers
        'Front-end developer' @ h2o Media