We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 25483
    • 741 Posts
    Ik wil binnenkort gaan beginnen met het maken van nederlandse tutorials voor MODx, hiervoor ben ik opzoek naar onderwerpen om het over te hebben.

    Zelf zat ik te denken aan standaard dingen:

    • ditto
    • wayfinder
    • maxigallery
    • Cache en snippets
    • Werken met template variabelen
    • Installatie van MODx op een apache server
    • Verhuizen van MODx van de ontwikkelplek naar de live locatie
    • Hoe begin je de opbouw van een website in MODx (incl. uitleg over css framework blueprint)
    • Groepen en gebruikers, hoe werkt het?
    • tinyMCE
    • eForm

    Zijn er nog mensen die over bepaalde onderwerpen uitleg willen in het nederlands??
      with regards,

      Ronald Lokers
      'Front-end developer' @ h2o Media

      • 30223
      • 1,010 Posts
      Klinkt goed zover. Dat zal je wel een tijdje bezighouden smiley

      Het enige dat ik mis in het lijstje is eForm, maar mischien moet ik dat zelf eens proberen. Waar volgens mij voor de eindgebruiker ipv de ontwikkelaar behoefte aan is, is een goede tutorial voor tinyMCE. Hoewel veel dingen in tiny voor zichzelf spreken weten eindgebruikers vaak niet hoe er het meeste uit te halen en bijvoorbeeld wat te doen met knippen en plakken van Word teksten.

        • 25483
        • 741 Posts
        Ok, ik heb de suggesties toegevoegd aan de lijst.

        Ik heb overigens bepaalde dingen al als normale documentatie, wat nu dus nog omgezet moet worden in een duidelijke tutorial smiley
          with regards,

          Ronald Lokers
          'Front-end developer' @ h2o Media

        • Multilingual websites en hoe maak ik ze?
          Graag had ik een tutorial gezien die het gebruik van lexicons in chunks en templates aantoont.
          Een goede aanvulling op deze video tutorial: http://designfromwithin.com/making-modx-revolution-multilingual-using-babel/
            • 31640
            • 100 Posts
            Ik heb zelf enkele websites gemaakt voor sportclubs.
            Hierdoor gebruik ik vaak custom tabellen.
            Het aanmaken van custom modules in evo was redelijk eenvoudig.
            Maar een CMP in revo is iets complexer
            dus een goede tutorial daarover is altijd meer dan welkom