Wat voor documentatie gaat het worden? Een handleiding voor klanten of echt een handleiding voor websitebouwers?
Ik ben in beide geinteresseerd.
Voor klanten die zelf hun content onderhouden zou een overzichtelijke handleiding (met een uitleg van QuickEdit) welkom zijn.
Voor websitebouwers kun je denken aan onderwerpen als template variabelen en chunks. Maar denk ook aan het maken van beveiligde content (hier heb ik een beknopte handleiding van gepost aan de hand van schermafdrukken). Installatie van snippets, plugins en modules, dat soort dingen.
Zelfs de vraag ’hoe krijg ik de voorbeeldpagina/-site’ weg uit de manager zou je kunnen beantwoorden.
Een beetje rondneuzen hier op de forums zal je een beetje een beeld geven van veel voorkomende problemen waar ’beginners’ tegenaan lopen. Brengt je misschien ook nog op ideeen.
Wat Nederlandstalige documentatie zou zeker welkom zijn en het Nederlandse forum misschien weer eens wat leven in kunnen blazen.
Succes met het schrijven ervan!
Het kan nog even duren voordat ik verder kan met het afmaken van de documentatie. Ik moet nu eerst nog wat opdrachten afmaken voordat er weer tijd vrij is voor de handleiding.
with regards,
Ronald Lokers
'Front-end developer' @
h2o Media
Hoi Ronald,
Het klinkt al heel compleet! Ik maak meestal een handleiding op maat per project, maar die zijn altijd korter (3-4 A4tjes).
Misschien kun je nog iets schrijven over back-uppen. Ik vertel er in elk geval wel altijd bij hoe dat moet (heb ooit een klant gehad van wie de server crashte en de provider had geen backups >:( ).
Thanks for MODx - I love it!