We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 7019
    • 135 Posts
    hallo,

    als je tekst zet in je document contact, dan zet hij hier automatisch een <p> voor en </p> achter

    probleem is dat als je in een chunk start met een <div>, dan krijg je bij validator w3c een foutmelding omdat een <div> niet in een <p> mag staan

    hoe kan die automatisch plaatsing van <p> verhinderd worden of hoe kan je dit probleem oplossen op een andere manier?

    dank u
      • 34162
      • 1 Posts
      Je kunt je Rich Text Editor (RTE) uitschakelen in je configuratie settings.

      Als dit niet gewenst is, kun je op de knop html-weergave (of brondcode) klikken en de <p> en </p> weghalen. Dan opslaan en niet eerst terug gaan naar de RTE weergave, want dan worden de tags weer geplaatst.

      Als je later de pagina weer edit, moet je opnieuw de tags weer verwijderen.
        • 7019
        • 135 Posts
        de perfecte oplossing.

        ik heb in de configuratie de tiny mce uitgezet en gewoon op ’none’ gezet. dit omdat ik toch praktisch alles opmaak in html

        bedankt voor de hulp
          • 12943
          • 97 Posts
          Voor wie hier nog meer op dit topic uitkomt, het is perfect voor Deminne, maar niet echt perfect.
          Zoals WeBe al zei, komen je P’s terug du moment dat TinyMCE of FCK weer es actief wordt gemaakt. Solo-zeilend niet zo snel een probleem, maar als je dit voor klant(en) maakt wel.

          Je kunt in dat geval beter twee chunks maken, of er een snippet aan wijden.
          Een andere niet geheel perfecte oplossing is een hackje plaatsen. Waarmee TinyMCE geen P’s maar BR’s zet voor Returns.

          Als volgt:
          -Path: in mijn geval /assets/plugins/tinymce3241/jscripts/tiny_mce
          -Files: daar tref je o.a de files tiny_mce.js en tiny_mce_src.js aan
          -Actie: bewerk deze twee files (regel rechten en maak backups)
          -Bewerking voor beide files:
          1) zoek string ’forced_root_block’
          die staat op ’p’ maak daarvan: false (zonder quotes ’)
          2) zoek string ’force_p_newlines’
          die staat op 1 maak daarvan: 0
          -Opschonen: cache modx en browser legen

          * Nu moet je voortaan wel aanleren hoe met P’s te werken (qua SEO etc).
          * Verder heb je nu probleem, dat je soms BR’s hebt staan waar je ze nie wilt tongue
          Want je hebt nu vanzelf een BR achter een eigen /P, dus het schiet niet echt op qua editor.

          Iemand anders hier een mooier idee..?

          Succes.
            Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.
            • 34162
            • 1 Posts
            In het geval dat ik een snippet of chunk in de RTE wil gebruiken en dit problemen met de <p> tags oplevert, klik ik op de knop html of brontekst, haal de tags weg en sla dan op.

            Probleem ook opgelost.

            In Firefox heb ik de Html validator addon, dus ik kan meteen zien of de pagina valideert. smiley
              • 7455
              • 2,204 Posts
              wat je ook kan doen is in tabblad setting van dat document ritchtext editor uitzetten en klaar is kees
                follow me on twitter: @dimmy01
                • 34162
                • 1 Posts
                Owww, da’s inderdaad een handige.

                Bedankt voor de tip! cool
                  • 12943
                  • 97 Posts
                  grin
                    Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.
                    • 28554
                    • 201 Posts
                    Het kan nog veel makkelijker: in TinyMC staat in de lijst met "Opmaken" behalve paragraph, heading 1 enz. ook "div". Voila!