We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 11651
    • 10 Posts
    Hallo allemaal,

    In hoeverre is modx toegankelijk voor derden? (accesibility)
      • 7455
      • 2,204 Posts
      Wat bedoel je, voor slechtzienden etc?

      Je kan de website natuurlijk so toegankelijk maken als je zelf wilt MODx legt je geen omtewrp op maar geeft allen de tools om deze te vullen op de manier die jij zelf bepaalt.

      dus op die manier is modx goed de backend(manager) id hier in wat minder denk ik alhoewel je de css natuurlijk zou kunnen aanpassen om alles toegankelijker te maken.

      Dimmy

        follow me on twitter: @dimmy01
        • 11651
        • 10 Posts
        Quote from: Dimmy at Mar 12, 2007, 06:54 PM

        Wat bedoel je, voor slechtzienden etc?

        Je kan de website natuurlijk so toegankelijk maken als je zelf wilt MODx legt je geen omtewrp op maar geeft allen de tools om deze te vullen op de manier die jij zelf bepaalt.

        dus op die manier is modx goed de backend(manager) id hier in wat minder denk ik alhoewel je de css natuurlijk zou kunnen aanpassen om alles toegankelijker te maken.

        Dimmy



        Slechtzienden doen het met een sprekende tekstlezer.

        Hierdoor zijn ze beperkt waar ze met de muis staan.

        Een mooie optie zou zijn om een knop te hebben direct naar het nieuws te gaan waar je het eerste artikel/nieuwsbericht kunt lezen.

        Op de titel hoort dan een omschrijving die oplicht zodat de titel opgelezen word door die spraakcomputer.
          • 7455
          • 2,204 Posts
          Maar dat kan je zelf bepalen, door een sneltoets te maken voor die link en met dito kan je een lijst met nieuws genereren zoals je maar wilt, inclusief text voor de title, ik gebruik daar vaak description voor of als je meer text wilt dan zou je zelfs introtext kunnen gebruiken als tietle van een link.
            follow me on twitter: @dimmy01
            • 11651
            • 10 Posts
            Dimmy,

            Dan rest mij nog 1 vraag.
            Hoe zou ik de A+ A- Reset vergroter kunnen inbouwen?
            Of is hier al een bestaande template voor waar ik het kan bekijken hoe dat zit verwerkt?

            Ik heb het wel doorgespit maar ben zo niets tegen gekomen.
              • 7455
              • 2,204 Posts
              je zou dit kunnen doen met een css switcher door 3 css te maken een voor normaal een voor groot en een voor groter
              en dan met javascript de css switchen.

              hier een link naar een javascript class die je kan gebruiken met uitleg en alles er bij:
              http://alistapart.com/stories/alternate/

              succes
                follow me on twitter: @dimmy01