We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 34162
    • 1 Posts
    Ik wil voor een opdracht op elke pagina een andere afbeelding toevoegen die iets met het onderwerp van die pagina te maken heeft.

    Het lijkt mij dat dat in MODx te doen moet zijn op basis van het document-id. Ik denk dat ik dat met een template variabele moet doen, maar ik heb geen idee hoe dat werkt.

    Kan iemand mij hiermee op weg helpen?
      • 7455
      • 2,204 Posts
      je maakt een nieuwe template variabele met als naam (tussen de [* *] ) een naam die je als tag gaat g ebruiken in je template (net als je [*content*] gebruikt bij voorbeeld foto1.
      dan kan je een titel kiezen die je dan in de editor ziet staan als titel voor het invoerveld voor je plaatje en je kan nog een korte omschrijving typen in het vak: "Beschrijving:"
      vervolgens kies je in het puldown menu achter: "Invoer type: " het type image. (dat zorgt er voor dat je een knopje krijgt waarmee je naar afbeeldingen kan bladeren)
      dan kan je in het vakje "Standaard waarde:  "kan je een adres van een afbeelding in plaatsen die dan een plaatje laat zien als er geen plaatje gekozen in op een bepaalde pagina (je kan dit ook leeg laten)
      ook kan je hier gebruik maken van @INHERIT zodat waneer je een parent een plaatje hebt gegeven dat alle onderligende documenten en mappen dat zelfde plaatje meekrijgen totdat je op een pagina een afbeelding plaatst dan word natuurlijk dat plaatje getoond.

      vervolgens kies als "Weergave type:  " image en je ziet wat extra opties. die opties staan standaard al goed om een plaatje te laten zien (het weergave type image zet img tags om het adres van je plaatje)

      nu moet je nog onder het kopje"Template toegang" de template aanvinken waar je dit plaatje wilt gebruiken.
      en moet je natuurlijk in je template zelf op de juiste plek [*foto1*] (of hoe je je templatevariable ook maar hebt genoemd) plaatsen


      Hope dat je er uitkomt

      voor een uitgebreide engelse uitleg kan je hier terecht:
      http://modxcms.com/template-variables.html
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 34162
        • 1 Posts
        Bedankt Dimmy voor je antwoord, je hebt me in ieder geval op het goede spoor gezet.

        Je oplossing was niet zoals ik bedoelde; ik wil niet dat de bezoeker de afbeelding kan beïnvloeden, maar dat er automatisch per pagina een andere (decoratie)afbeelding wordt gebruikt. Door gebruik te maken van de in MODx ingebouwde tv [*id*] is het heel makkelijk een volgnummer aan een naam te koppelen en zo steeds een andere afbeelding op te halen.

        Sterker nog, ik heb dit nu gekoppeld aan het id van de div-tag en met css kan ik dan eenvoudig het bijbehorende plaatje laden. Zie http://merwedepassagea27.nl/home.htm

        Enne... je had gelijk, eerst de manual lezen wink
          • 7455
          • 2,204 Posts
          mm tv’s zijn niet voor gebruikers maar voor jou als editor probeer het maar eens uit
          de webgebruiker kan daar niets mee en ziet ook niets.
          maar hoe jij het gedaan hebt is ook een mogelijkheid zo zie je maar met modx kan je 1 ding wel op 10 manieren doen (zo niet meer)
            follow me on twitter: @dimmy01
            • 10076
            • 1,024 Posts
            Ik heb een probleempje met het plaatsen van Images via een TV.
            De images moeten in dit stukje template code:

            <!-- B.1 MAIN NAVIGATION -->
            <div class="main-navigation">

            <!-- Navigation Level 3 -->
            <div class="round-border-topright">[!&tpl=`m3_su_OrangeBorder`!]</div>
            <h1 class="first">[*m3_leftContainerTitle*] </h1>
            <p>[*m3_leftContainer*]</p>
            </div>


            Ik gebruik hier een TV die m3_leftContainer heet.
            Het gaat hier dan ook om een linker kolom. Die word gevuld door de onderliggende documenten van een container.
            De container heeft de volgende "Ditto call" in het m3_leftcontainer veld:
            [!Ditto? &amp;startID=`77` &amp;summarize=`20` &amp;total=`20` &amp;showInMenuOnly=`0` &amp;commentschunk=`CommentsBlog` &amp;tpl=`dittoTpl` &amp;sortDir=`ASC` &amp;sortBy=`menuindex` &amp;trunc=`1` &amp;truncLen=`250`!] startID="id van container zelf". Alle onderliggende docs hebben @INHERIT als default value. Dit werkt (bijna) zoals ik wil.

            Bedoeling is dat de gebruiker makkelijk per document een plaatje kan invoeren die dan in die m3_leftContainer verschijnen.
            Als ik de bovenstaande uitleg volg (menu achter: "Invoer type: " het type image. (dat zorgt er voor dat je een knopje krijgt waarmee je naar afbeeldingen kan bladeren) dan kan je in het vakje "Standaard waarde: "kan etc...) dan breekt mijn pagina in stukken. Ik zie dan ook een sluit div</div> ergens in de broncode staan die geen open div heeft. Verder zie ik ook geen plaatje en ook geen verwijzing náár een plaatje.

            Kortom ik begrijp niet helemaal wat ik met die image optie kan. Wie o wie?

            http://www.linguamici.it nederlands->eten of drinken->in de bergen