We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 15291
    • 18 Posts
    Ik loop tegen een probleem aan wat ik tot nog toe uit wist te stellen:

    Ik heb op mijn site www.kaliz.nl een tweetal navigaties. De topnavigatie is keurig werkzaam via Wayfinder, de tweede navigatie aan de zijkant (onder diensten) had ik voorheen in een chunk gezet met simpelweg een lijst met referenties.

    Nu probeer ik deze navigatie in WayFinder te maken, omdat deze oplossing niet werkt bij Friendly URL’s.

    Ik loop tegen twee problemen:

    1) Hoe zorg ik dat ik de code plaats in een variabel element, ik kan hiervoor geen chunk gebruiken want die leest alleen HTML
    2) Hoe zorg ik dat de tweede navigatie goed functioneerd? Ik heb in het template zelf de volgende code toegevoegd:

    [!Wayfinder?startId=`20` &level=`1`!]

    20 t/m 25 zijn de ID’s welke ik in het menu wil aanroepen, maar bovenstaande code levert geen resultaat op.

    WAT DOE IK FOUT? Ik ben er redelijk zeker van dat het niet heel ingewikkeld kan zijn, maar ik heb alles wat ik kan verzinnen al geprobeerd... Thanks alvast!
      • 12943
      • 97 Posts
      Ehm, afgezien van je menu (onder Diensten) is de hoofdnavigatie ook niet URLFriendly (hoor) undecided
      Enfin, dat regel je via Settings. Zorg ervoor dat server (bijv via htaccess) daar ook iets mee kan (namelijk rewriten).

      Qua jouw startId=20, is het niet handiger/simpeler om een map/submenu te gebruiken? En dan mapID als startId gebruiken ipv docID.
      Of anders, gebruik Wayfinder? &startId=’20’ &includeDocs=’20,21,22,23,24,25’ &level=’1’ dat moet ook werken.. grin
        Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.
        • 15291
        • 18 Posts
        De Friendly URL’s werken prima, maar ik heb ze momenteel even uitgezet omdat ik dit eerst wil oplossen, vandaar smiley

        Qua jouw startId=20, is het niet handiger/simpeler om een map/submenu te gebruiken? En dan mapID als startId gebruiken ipv docID.
        Of anders, gebruik Wayfinder? &startId=’20’ &includeDocs=’20,21,22,23,24,25’ &level=’1’ dat moet ook werken..
        Ik heb onder de folder diensten resources gecreeerd, dus neem aan dat jedat bedoelt met submenu? Het gebruik van bovenstaande code maakt helaas geen verschil, nog steeds 0 resultaat.

        Iemand een oplossing (ook voor hoe ik deze code in een variabel element kan verwerken ipv een chunk)?
          • 12943
          • 97 Posts
          Ah.. je had ze uitgezet. Vandaar dat ze als niet-werkend werden genomen wink

          Check nog, of je show-in-menu alswel je published zijn aangevinkt voor die folder.
          Dan heb je dat includeDocs verder niet nodig.

          Je wilt het in ’variabel element’ ipv chunk. Okay. Dat zou een TV zijn. Maar lijkt me niet handig en niet logisch. Hier een simple snippet van Wayfinder call, als methode. Wellicht kan je er iets mee.

          <?php
          //
          // snippet: hoppa
          //   [[hoppa? &textOfLinks='pageTitle' &parentClassname='par']]
          
          $pcn = (isset($parentClassname))?$parentClassname:'';
          $linktekst = (isset($textOfLinks))?$textOfLinks:'menutitle';
          
          $opties = array(
           "startId" => 0, 
           "parentClass" => $pcn, 
           "textOfLinks" => $linktekst,
           "removeNewLines" => true
          );
          
          $hetMenu = $modx->runSnippet('Wayfinder',$opties);
          return $hetMenu;
          ?>
            Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.
            • 15291
            • 18 Posts
            Je wilt het in ’variabel element’ ipv chunk. Okay. Dat zou een TV zijn. Maar lijkt me niet handig en niet logisch. Hier een simple snippet van Wayfinder call, als methode. Wellicht kan je er iets mee.

            Code:

            <?php
            //
            // snippet: hoppa
            // [[hoppa? &textOfLinks=’pageTitle’ &parentClassname=’par’]]

            $pcn = (isset($parentClassname))?$parentClassname:’’;
            $linktekst = (isset($textOfLinks))?$textOfLinks:’menutitle’;

            $opties = array(
            "startId" => 0,
            "parentClass" => $pcn,
            "textOfLinks" => $linktekst,
            "removeNewLines" => true
            );

            $hetMenu = $modx->runSnippet(’Wayfinder’,$opties);
            return $hetMenu;
            ?>

            Thanks, daar was ik naar op zoek! Ik heb het probleem overigens inmiddels op een andere manier op weten te lossen; door in de chunk ook de base_url te verwerken lost het probleem zich ook op. Niet de meest technisch hoogbegaafde oplossing; maar het werkt!

            <ul>
            <li><a href="[(base_url)][~20~]">Zoekmachine Optimalisatie</a></li>
            <li><a href="[(base_url)][~21~]">Zoekmachine Marketing</a></li>
            <li><a href="[(base_url)][~24~]">Social Media Marketing</a></li>
            <li><a href="[(base_url)][~23~]">Affiliate Marketing</a></li>
            <li><a href="[(base_url)][~25~]">Bedrijfstraining</a></li>
            </ul>