We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 3483
    • 6 Posts
    Ik probeer inmiddels al anderhalve dag een Eform werkend te krijgen, maar tot nog toe heeft het me slechts hoofdpijn opgeleverd sad

    Ben er na lang vogelen achter dat het niet bij m’n code kan liggen; als ik een simpel snippet maak ->
    <?php
    $to = "[email protected]";
    $subject = "Test mail";
    $message = "Hello! This is a simple email message.";
    $from = "[email protected]";
    $headers = "From: $from";
    mail($to,$subject,$message,$headers);
    echo "Mail Sent.";
    ?> 
    

    en deze "save & execute" krijg ik alsnog geen mail. Ik ben geen expert op dit gebied en loop hier dus aardig vast. Heb inmiddels verschillende artikelen gelezen en getracht m’n eform.inc.php file aan te passen met SMTP gegevens, maar ook dit zonder resultaat. Normaliter zou het wel mogelijk moeten zijn om via mijn host mail te versturen, dus als iemand weet hoe, laat het me alsjeblieft weten!

    Hoop dat iemand me hier verder mee kan helpen, thanks alvast!
      • 7455
      • 2,204 Posts
      sommige host laten alleen mail naar een mailadres van het zelfde domein door dit om misbruik en spam tegen te gaan
      probeer eens te mailen naar een adres die dus hoort bij het domain
        follow me on twitter: @dimmy01
        • 12943
        • 97 Posts
        Sja als je deze voorbeeld code letterlijk gebruikt, stuur je alles naar user ’someone’ @ example.com
        Zet effe je eigen code neer dat werkt beter ?
          Accelerate your Windows system with 9.8 m/s2.
          • 15291
          • 18 Posts
          Sja als je deze voorbeeld code letterlijk gebruikt, stuur je alles naar user ’someone’ @ example.com
          Zet effe je eigen code neer dat werkt beter ?

          Dit probleem is reeds opgelost. Ik had geen zin om mijn prive email op elk forum wat ik tegenkom te posten, vandaar dat ik dit even vervang door [email protected]. Ik ben niet helemaal achterlijk... tongue