We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 7019
    • 135 Posts
    hallo,

    ik heb een website volledig gemaakt met modx (modx-0.9.6.3)

    is het nodig deze versie te updaten, en indien ja, wanneer best en hoe?

    groeten,
      • 10076
      • 1,024 Posts
      Hoi,

      ik zou zeker naar Evo 1 gaan updaten.
      Dat doe je dan bv s’ nachts (als je site op nederland gericht is).
      Hoe: gewoon ff deze downloaden http://modxcms.com/download/download.html?file=327
      Dan FTP n naar je site ,ik maak altijd eerst een backup van de database (in de manager, tools, backup; vink drop tables, en vink alles en dan save, via FTP even de directory assets/templates downloaden, en alle dingetjes zoals flash scripts java scripts etc. en je assets/images folder) Ook pak ik voor de zekerheid nog even het config.inc.php file uit manager/includes mee.

      Dan je Evo 1.0 download via FTP uloaden naar die site, www.jewebsite.nl/install intypen en vooruit met de geit. Lukt t niet, dan kan je dankzie je backup alles binnen t uur weer op de rails hebben. Lukt t wel, nou ja dan kan je gaan tukken. Maar zeker doen! Evo heeft zo zijn voordelen,

      gr fr.
        • 7019
        • 135 Posts
        maar alle functies die ik heb opgemaakt in de ’oude’ versie, moet ik dan weer wijzigen zodat deze werken in de nieuwe versie?

        of zullen deze automatisch werken (bv. dito, ...)
          • 10076
          • 1,024 Posts
          Hoi,

          is volgens mij geen probleem, maar daarom maak je dus die backup.
          Ik heb ook al mijn websites nu naar evo geupdate, en geen vuiltje.
          Revolution is een ander ding, maar evo moet echt goed gaan.

          gr fr.

          PS jij moet iig naar 9.7 vanwege security issues met jou 9.6.3 versie, doen dus!
            • 7019
            • 135 Posts
            als ik volgende wiki volg, dan zou alles goed moeten lopen veronderstel ik?:

            http://wiki.modxcms.com/index.php/Upgrading_Guide
              • 10076
              • 1,024 Posts
              Hoi,

              ja vluchtig gelezen, maar is zo ongeveer als ik omschrijf in de eerste post. Maak gewoon een backup van je database, dan je config.inc.php uit manager/includes. En kopieer alles uit assets/templates. Dan heb je je hele website. En kan je ingeval van een probleem terug gaan naar je vorige versie, en ben je weer okay. Klinkt spannend maar zoals ik het heb meegemaakt zal t als een trein lopen, dus succes,

              gr fr.
                • 7019
                • 135 Posts
                eerlijk gezegd durf ik de update niet te doen. schrik dat ik alles kwijt ben

                ik heb ook snippets, chunks en templatevariables aangemaakt en denk deze dan kwijt te spelen
                  • 10076
                  • 1,024 Posts
                  Quote from: deminne at Sep 28, 2009, 07:29 PM

                  eerlijk gezegd durf ik de update niet te doen. schrik dat ik alles kwijt ben

                  ik heb ook snippets, chunks en templatevariables aangemaakt en denk deze dan kwijt te spelen

                  Hoi,

                  kan ik mij voorstellen, maar..

                  Als jij via modx/tools backup een backup maakt van je site (je database en daar zitten je chucks en je TV s dan in), plus het volgende download:
                  Al je assets/snippets, alles uit de assets/templates en de asstes/images folder, en het manager/includes/config.inc.php, dan kan het niet misgaan. Als je maxigallery gebruikt, dan moet je ook assets/galleries dowloaden.
                  Sterker nog, doe eerst een testje. Maak via FTP een test folder aan, upload de nieuwe MODX daar naar, upload alles wat je de saved heb (asstets/templates, asstes/images, asstes/snippets, manager/includes/config.inc.php) en dan naar: www.jouwsitenaam.com/test/install.
                  Dat zou ook moeten gaan, als dat lukt kun je ook je live site updaten.Het doet in ieder geval niks aan je huidige site.

                  Succes, hou ons op de hoogte, Frank.
                    • 7019
                    • 135 Posts
                    de update is precies gelukt en heb geen zaken van de backups nodig gehad.

                    ditto werkt precies ook nog zoals het moet

                    bedankt voor de hulp
                      • 10076
                      • 1,024 Posts
                      Hoi,

                      goed he, dat Modx.
                      En heb je gezien hoe mooi je in de preview paginaas kunt editten?
                      Edit resource enzo...

                      gr fr.