We launched new forums in March 2019—join us there. In a hurry for help with your website? Get Help Now!
    • 3102
    • 50 Posts
    Beste leden,

    Ik ben vrij nieuw met Modx, en nu zou ik graag een formulier maken met Modx.
    Heb al het 1 en ander op internet gelezen, maar kom er nog niet uit wie zou mij kunnen uitleggen hoe ik een simpel contact formulier maak met Modx.
    Als iemand een contact formulier heeft liggen is ook goed, met eventuele uitleg erbij hoe ik het aan kan passen.
    Als het kan graag in het Nederlands.

    Alvast bedankt voor de moeite.

    Met vriendelijke groet,
    Marcel Benjamins
      • 34162
      • 1 Posts
      Hoi Marcel,

      Je kunt hiervoor eForm gebruiken.

      Meer informatie hierover kun je vinden in de Wiki.

      Het voorbeeld dat je daar vindt kun je als uitgangspunt gebruiken.

        • 3102
        • 50 Posts
        Ik heb er nog paar vragen over.

        • Zijn er ook nog verplichtingen als je een extra veld wil toevoegen?
        • Wat betekent eform="Your Name::1:"
        • Wat betekent dit allemaal
        [!eForm? &formid=`ContactForm` &subject=`[+subject+]` &to=`[email protected]` 
        &ccsender=`1` &tpl=`ContactForm` &report=`ContactFormReport` &gotoid=`1`  !]

          • 34162
          • 1 Posts
          Zijn er ook nog verplichtingen als je een extra veld wil toevoegen?
          Hier gelden de normale regels die je voor een formulier zou toepassen, alleen is eform= (etc) een extra veld om eForm te laten werken.

          Wat betekent eform="Your Name::1:"
          Die laatste dubbelepunt : hoort er volgens mij niet bij, dus die moet zijn "Your Name::1"

          Your Name = de omschrijving van het betreffende invoerveld.
          :: Tussen de dubbele punten kan een validatie staan. Je ziet dit bij het e-mail adres: eform="Email Address:email:1" Daar staat email ingevuld en gecontroleerd wordt of het een geldig e-mail adres is.